Wednesday 22 December 2010

ku rindukannya...



Kenangan yang sempat aku abadikan kami bertiga di rumah lamaku..
norfarahin bt. saparudin..
nurul shahida bt. zulkifli..





inilah sahabat yang aku sayang sangat dan ingin sekali aku jumpa dan berborak bersama..
apakah masih ada ruang???


semua orang pasti punyai sahabat sejak kecil atau lebih dikenali sahabat baiklah..
termasuk aku juga..aku punyai sahabat baik..
sejak kecil aku baik dengan dia(mereka...)
sehingga ke sekolah menengah..
terlalu banyak kenangan manis kami lalui bersama..
jika di ingatkan kembali sukar untuk diceritakan..
kerana terlalu banyak...
kami bukan dari sekolah yang sama..
dan juga usia tidaklah sama..
tapi itu tidak menghalang kami dalam menjadi teman..
bila aku kenangan kembali saat itu..
ingin sekali aku putarkan kembali saat itu..
hati aku agak sedih..
kadang-kadang aku lihat ramai kawan aku punyai kawan baik @ sahabat baik..
tapi aku??
tiada lagi..
bukan mudah untuk aku mencari ganti diaorang walaupun...
kadang-kadang aku terfikir mampukah untuk aku berhadap dengannya lagi??
aku sendiri tak faham kenapa begitu sekali terjadi..
perkara paling sedih dalam hidup aku bila seorang-seorang sahabat aku meninggalkan aku..
memutuskan persahabatan yang telah lama terbina...
segalanya berubah setelah aku tamat tingkatan5..
sahabat baik aku..
entah kenapa dan mengapa..
sehingga kini aku masih tidak tahu jawapannya..
mengapa dia sanggup memutuskan persahabatan kami..
ada juga aku nampak dia dan berselisih..
tapi kami seperti tidak pernah mengenali diantara satu sama lain..
sedangkan dulu..
kemana kami pergi sentiasa bersama..
kenapa semuanya ini berubah??
aku sendiri tak tahu..
dan aku tiada kekuatan untuk cuba memulihkannya..
kerana aku terlalu kecewa..
sehingga kini..
tapi aku masih sayangkan sahabat aku itu..
kalau di beri kesempatan ingin benar aku bertanya..
mengapa dia sanggup memutuskan persahabatan itu dengan semudahnya???
walaupun hal itu hampir 4tahun berlalu..
tapi bukan mudah untuk dilupakan..
persahabatan yang telah terjalin hampir 6tahun..
putus dengan begitu sahaja...
sahabat..
adakah kau masih mengingati aku??
adakah kau masih simpan gambarku seperti mana aku menyimpan gambarmu??
wahai sahabat...
walaupun aku punyai banyak kekurangan..
tapi apakah salah aku sampai begitu kau buangku..
tidakkah kau ingat kita pernah berjanji??
pernahkah kau ingat??
tiap kali aku ternampak kau..
ingin sekali aku menegur kau..
tapi siapa aku..
kau telah campak aku jauh sekali..
terlalu jauh kau campakkan aku..
biarlah..
akan ku simpan..
aku berharap..
suatu hari nanti bisa kita bertemu..
aku takkan pernah lupa janji kita berdua..
bila aku punyai kekuatan aku akan berdepan dengan kau..
yang mampu aku katakan..
kau gembira dengan hidup kau sekarang..

sahabat yang aku sentiasa rindukan...
nurul shahida bt. zulkifli...

No comments: