Monday 27 December 2010

dengan senyuman



Dengan senyuman yang busuk lagi hampeh.. aku dengan tidak rasa bersalah pun pergi mencari isi untuk ku jadikan bahan walaupun tinggal seminggu aku di sini.. oh libary, aku tahu ko dah begitu bosan dengan muka aku ni kan.. tapi tak apa.. isnin depan ko dah tak jumpa aku lagi.. aku dah ada di perantauan.. selamat tinggal libary.. yang akan menemanimu adalah byeti.. oh byeti sayang..jagalah baik-baik libary tu.. kerana aku tahu lepas ni byeti sibukkan.. maklumlah sebulan dengan en,Basri yang comey.. huhuhu.. haa.. sebut pasal en. Basri.. hari ni ada perbualan lagi bersamanya.. bestkan.. huhuhu.. tahu tak apa yang kami bualkan.. mari kita ikuti..

En.Basri: ha..kamu..sepatutnya awk bersama dengan sy bila yer?

(dengan muka blur aku mendengar..sambil byeti menyibuk turut mendengar,...hahah..)

aku: minggu ni sehingga jumaat ni saya bersama en.basri.

En.Basri: oh...saya dimaklumkan ingatkan minggu lepas..tapi rupanya minggu ni yer..

aku: yer encik..

En.Basri: okey, kalau macam tu nanti sy bagi tugas pentadbiran yer.. yelah nanti di sini akan diadakan exam @#%$^^&(sebenarnya aku tak tau exam apa..)

aku:oh, yeke?

En.Basri: saya dah suruh en.nazri bagikan tugas pada awk..ada tak dia jumpa awk?

aku: tak de encik.


En.Basri: okey..takpe..nanti en.nazri akan bagi awak tugas tok awak buat..

aku:baiklah..

(dan encik basri berlalu pergi ke bilik meeting..dan aku dengan senyuman menanti segalanya itu..harap adalah seminggu ni tugas walaupun dah nak habis praktikal..jadi kita nantikan yer..)



*p/s: to byeti..sayangilah enbasri kerana anda akan bersamanya..hahhahaa

No comments: