Thursday 16 December 2010

di sini..

hari ni aku sampai tempat kerja tepat-tepat pukul 8.00 pagi...
aku punch sewaktu jam tu berbunyi..
kira on-time juga aku datangkan..
dengan muka gembira aku punch card tu..
padahal sedar diri dah lambat datang kerja..
lepas punch aku ajak byeti iaitu teman sekerja aku..
pergi breakfast..biasanya aku breakfast dengan abah..
tapi hari ini abang yang hantar..
jadi kena makan sendirilah..
tapi untuk hari ini aku hanya makan karipap 3ketul dan air pula...
teh 'O' ais..
tu je yang aku rasa nak makan hari nie..
tapi tengah hari tak tahu nak makan apa pula nanti..
sepanjang di tempat kerja sejak aku punch sampai jam laptop aku tunjuk pukul 11.19 pagi..
tiada kerja yang diberikan..
dan aku tengok ketua aku tiada..
aku tahu dia sib uk dengan kerja dia..
jadi aku dengan rasa tak perasaan..
tadi duduk seketika di libary dan tambah sikit report..
aku dah tak tahu nak buat apa lagi..
jadi aku buatlah report mana yang patut..
dan sekarang ini pula aku telah berpindah ke bilik latihan ramin..
nama bilik tu..
aku on9 dan terus on9 sebab aku dah tak tahu nak buat apa..
staf kat sini semuanya sibuk dengan urusan masing-masing dan kami sebagai budak praktikal..
tiada apa yang mampu kami lakukan..
tetiba rasa rindu sangat dengan abang dan kakak FDM..
rindu sangat dekat kak Ina, Linda, Ainun, Tqa, Bida dan Abang Hishe,Jaim,Ami,Lap..
pasti aku takkan jumpa mereka lagi..walaupun 2minggu sahaja bersama diaorang tapi aku cukup seronok dan gembira..
selepas diaorang tamat belajar dekat sini..
sunyi semula tempat ni..
aku rindu gelak tawa kak bida dan kak tqa..
huhuhu..
harap sangat lepas nie dapat jumpa diaorang lagikan..
hehehhee

No comments: