Friday 25 February 2011

kehadiran...


lama ke aku tak tulis nie?? ada kot lamanya.. bukan apa..line internet kat bilik aku ni umpama sarang tebuan yang duduk di atas pokok tualang.. coverage terlalu tinggi sangat sampai tak dapat baca yang mana nak digunakan.. hahahha.. bukanlah.. bukan aku tak boleh update tapi kesibukan aku menghalang untuk aku meng update warna.. minggu nie aku tak tahulah apa yang aku buat.. rasanya berlalu macam tu saja.. bz ker?? adalah sikit.. nak cari masa yang sesuai pun payah.. kalah PM aku nie.. tu yang nak buat apa pun kena ada temu janji dulu.. kalau lambat book tak dapatlah nak date dengan aku.. hahhaha.. biar aku cerita apa yang aku buat selama 5 hari aku di Jengka town.. hahaha

21 Februari

aku dan teman aku(CT) telah pergi ke kilang pada waktu petang untuk membuat thesis kami.. dengan tak ingat apa, aku minta tolong encik shahril untuk membantu kami dalam menggunakan mesin mixed particle.. padahal baru sem lepas guna.. pun boleh lupa.. yang kelakarnya.. calculation yang dr.jamal bagi pada kami.. aku lupa nak bawak...boleh pulak gitukan.. aku lupa nak bawak.. jadi dengan pandai(padahal salah tu..) aku membuat calculation sendiri..hahahah..nasib baik just buat buat 2board..thanks pada abg furtech yang tolong kami.. kami betul-betul lupa.. tapi lepas ni kami akan ingat...hehhehe.. dan takkan kami buat salah lagi.. tapi best dapat main mesin mixed tu.. dan guna msein hot press dan cold press.. dan buat sendiri.. pengalaman yang indah nie.. hahahaha..(sedapkan hati je tu..padahal dah malu sebab calculation salah kira..)..pada malam tu pula aku buat perjumpaan dengan ahli bisnes aku..walaupunsyu dan haa tak ada tapi tak apalah.. tetap berjalan juga.. bukan apa.. nak decide logo apa yang nak digunakan.. aku buat banyak.. senang untuk buat pemilihan.. nak tengok tak logo yang telah di pilih.. cantik tu tak tahulah.. tapi bagi aku sesuai untuk bisnes yang akan kami jalankan..huhuhu...so for intro tok bisnes aku berjalan lancar...dan akan aku tunjuk pada encik zahid...huhuhu..chaiyok..!!!


22 Februari

tak ada apa yang special pun.. yelah kelas pukul 10 pagi yang awal bagi aku.. hahahha.. pagi tu kelas ETR.. apa lagi.. tunjuklah dekat encik zahid intro group aku.. tiada banyak salah.. cuma pada profile dan loan sahaj perlu diubah..selebihnya semuanya ok sahaja.. lega sikit hati aku bila encik zahid kata gitu.. huhuhu.. budak laki tidak tunjukkan intro diaorang.. mungkin diaorang belum siap lagi.. aku tak nak melengahkan masa lagi kerana nak kejarkan banyak lagi.. lepas ni kami akan fikirkan pula bagaimana nak dapatkan loan dan berapa banyak loan yang boleh dibuat.. marketing lagi.. banyak lagi.. aku sebagai GM(general manager@ CEO)... harap aku dapat handle semua ni.. sekarang ni kan.. aku on diet.. hahahha.. diet ker?? mengharap sangat nie nak diet nie.. harap sampai target yang di inginkan..hahahaha.... pada tarikh yang cantik ni aku akan buat perubahan pada diri aku.. kena kurang makan..terutama makan ayam..(tapi tu fev aku..macam mana nie...) yang tu masalah besarnya.. bab minum air tak ada masalah.. air kosong saja yang kini terisi dalam perut aku yang comel sekarang..hahahha...target...hahahha

23 Februari

hari ni pula aku pergi lawat kawan aku(nana).. aku tahu pun pagi tu.. dia masuk hospital sebabkan penyakit.... biarlah rahsia.. aku pergi bersama irah dan ct.. rindu juga kat nana.. bila lawat dia.. nampak di wajah dia.. dia begitu gembira sebab kami datang.. nana ni kawan kami waktu aku sem 1 sampai sem3.. sejak sem 4.. dia telah ke degree..peluang dia di situ... tapi kami tetap kawan juga.. aku harap nana dapat baik cepat.. jangan tension sangat tau.. jangan kuat sangat study.. nanti datang balik sakit tu... kami tetap sayangkan kamu nana.. dan kawan aku haa.. dia telah balik dari kampungnya... setalah seminggu maknya meninggal.. kini dia telah pulang semula ke jengka.. rindu juga dekat haa.. hope dia dapat continue life dia... dia betul2 seorang yang tabah dalam mengharungi kehidupan nie.. we will support you haa...petang tu pula kami ke bandar.. kami pergi makan kat luar.. hahahah..saja je makan kan.. lama dah tak makan..huhuhu.. jadi ajak irah dan ct makan kat luar... diaorang pun semuanya ok saja..malam tu pula...apa ye aku buat??huhuhu..adalah..rahsia..biar aku je yang tahu..hahahha...memang seronoklah walaupun giler..memang terbaiklah..pengalaman betul lah.. nak buat lagi tak lepas nie..huhuhu..

24 Februari

pagi-pagi lagi dah ada dugaan yang melanda pada diri aku.. tapi tak apalah.. anggaplah itu suatu ujian bagi aku... mengajar kita untuk lebih bersabar.. sabar yer.. jangan panic.. tu semuanya pengalaman dalam kehidupan yang tidak akan kita terlepas.. tapi antara kita mampu lakukan atau tidak sahaja.. tapi tak apalah.. mungkin ada hikmah untuk semuanya itu... pagi itu dengan bangga.. aku dapat basuh baju-baju yang telah aku simpan seminggu..hahahah..memang terbaiklah..(padahal pemalas nak basuh tangan..)(eh bukan malas tau.. tapi berus lupa nak bawak..ada tinggal rumah..nak beli lain membazir pula...)hahahha...kelas aku bermula pada pukul 12 tengah hari..memang santai betul kelas pn.efi hari nie.. hahahhha..belajar pun sikit jer...petang pula kelas dengan miss zai..pun agak santai sebab ada presentation..group aku kan present pada 10 Mac nie.. ahli aku.. adalah aku... shima... kerol... dan... mat... itu semua telah ditetapkan oleh miss zai sendiri.. jadi terima sahajalah.. harap dapat bekerjasama dalam mebuat kerja nanti..huhuhu..balik kelas tu.. beli makanlah..macam biasa menunya.. kata dietkan..hahaha..ayam tetap ada..entah mana dietnya..hahaha..malam pula boleh aku tidur...pening kepala sangatlah.. kena mygrain kot..atau pun mungkin sebab tak cukup tidur..yelah berapa jam punlah dapat tidurkan..huhuhu.. pukul 10malam pula..aku bangun dari tidur..selepas ada orang telefon.. hai.. kalau tak sebab panggilan tu.. sure aku masih tidur dan tak ke kilang tu.. entah apa function aku..apalah...ish33....apakah akan aku ikuti program tersebut??hurm..aku fikirkan thesis aku saja..ish3..

25 Februari

aku tak tahu apa yang bakal berlaku hari ni pula..tunggu jelah...

No comments: