Saturday 5 February 2011

FaMiLy CamP ( Kem KepimpiNan & MotiVaSi)

dah lama family camp habis.. bila dah habis aku rasa bebas sangat.. sebab dah tak ada tanggungjawab yang aku harus pikul..selepas pembubaran PERSIP, aku masih tidak lega lagi.. tau kenapa?? sebab family camp tak habis lagi.. bukan tak habis.. tapi tak berjalan lagipun.. tarikh yang di pilih ialaha 14hb- 16hb jan '11.. cepat tak cepat nak dibuat.. dengan kertas kerja tak hantar lagi waktu tu.. dengan runshing nya.. muka aku ni lah yang menghantar kertas kerja tersebut.. walhal itu bukan tugas aku.. tugas aku hanya mengendalikan duit..(bendahari..).. tapi disebabkan setiausaha ada alasan tertentu.. muka aku ni juga yang kena buat.. seorang diri.. dahlah tak pernah ada pengalaman untuk menghantar kertas kerja kat pihak atasan.. tambahan pula aku fikir.. lepas ke kertas kerja ni.. bagi aku macam tunggang langgang jer.. turun naik jangan katalah.. sekejap dekat HEP dan sekejap dekat HEA.. kelakar sangat waktu tu.. tapi tak apa.. bagi aku tu semuanya hanya pengalaman manis yang takkan aku lupakan sampai bila-bila..

hari bertemu junior pulak.. satu pengalaman juga .. aku bukanlah seorang yang suka marah-marah orang.. yelah untuk apa marah-marah pada junioryang tak buat salah.. betul tak?? tapi itulah.. manusia ni bukannya sama.. macam-macam perangai yang ada.. ada yang baik, baiklah.. ada yang kurang ajo tu tak payah cakaplah.. tapi sebab aku fikirkan yang aku ni hanyalah pertugas sebagai bendahari.. seorang yang akan menjaga segala kewangan yang diberikan oleh orang terutama sekali duit pelajar..ia merupakan suatu amanah yang perlu aku pegang.. sampai ke hari ni masih ada lagi duit mereka.. tapi itu akan aku buat untuk membuat key chain untuk aku berikan kepada mereka sebagai tanda kenang-kenangan mereka kepada kami sebagai senior yang pernah mengendalikan mereka..

aku menjadi fasi bagi group13.. agak jauh juga group tu.. dahlah tukang susun nama antaranya aku.. buat kerja last minute memang macam tulah jadinya.. ada yang tak balancelah macam-macamlah yang ada.. tapi aku enjoy sangat dengan group aku.. selain aku, bad dan deen juga menjadi fasi untuk kumpalan kami.. junior sem1 hanya ada 2 orang sahaja. seorang nama mira(sumandak) dan ira(dotti).. nickname dotti tu aku yang bagi setelah ramai yang menggunakan sailormoon.. jadi aku tak nak ahli kumpulan aku tu tidak menukar namanya.. jadi aku menukarkan namanya dengan dotti.. memang budak tu comel sangat..cute je muka dia.. suka aku tengok muka dia.. kenapa aku suka group aku nie kerana mereka spoting.. pada awalnya aku ingatkan mereka seperti tak suka dengan aku.. cara aku senang je.. aku tak suka marah orang jika orang tu tak buat aku marah.. kan senang tu.. bukan susah untuk mengenali aku nie.. nak sebut nama diaorang bukan semua pun yang aku ingat.. yang aku ingatlah.. biha.. ct.. tini.. kecik.. aishah.. syah.. safiq.. fizi.. putat.. sapalah lagi sorang tu.. aku lupalah.. hahahha.. tapi kalau tengok muka memang aku ingatkan dirinya..huhuhu.. tapi aku tak boleh layan diaorang sebab aku begitu sibuk untuk mengira duit lagi.. dan mereka pun faham.. group aku ni boleh survice la.. ada juga group aku yang aku tak suka.. bukan tak suka apa.. boleh bagi surat sakit dari poliklinik.. sorilah nak cakap.. memang dia akan rasa family camp keduala.. untuk apa rasa takut camp dengan kami.. sebab dah cukup mudah kami mudah korang semua.. tapi pada yang ikuti aku ucapkan tahniah untuk korang.. tak ada sebenarnya camp ni.. hanya untuk mengeratkan silaturahim antara junior dan senior.. bukan apa pun.. dengan jumlah kalian yang ramai.. itulah..

waktu hari kejadian..pagi tu yer.. hahahha.. aku dengan bangun lambatnya.. apalah anak dara macam aku nie.. dah selalu kena perli.. sabar jelah.. kami bergerak ke kilang pukul 3 petang.. aku memang dah minta dengan shima untuk masuk petang.. yelah time ada lagi pelajar yang tak bayar duitkan... jadi aku kena stay sampai petang.. hari tu juga berlambak suart cuti sakit yang dapat..macam-macam sakit yang ada.. kelakar pun ada budak-budak nie.. mungkin sebab kami manjakan mereka jadi diaorang naik lemak dengan kami.. kalau ikutkan senior sebelum nie.. penyakit yang kronik pun disuruh masuk ke hutan.. bukan join aktiviti pun.. juz ikuti program yang kami jalankan.. aktiviti lasak untuk apa diikuti.. memang nak cari nahas macam tu,.. tapi tulah budak-budak zaman sekarang cukup manja.. bila ditegur sedikit mulalah naik lemaknya..menyampah aku dengan orang yang macam tu.. petang tu yang turut masuk lambat juga irah, nana(pun join tau..), mat, zaki, dan beberapa orang kawan aku lagi.. tak ingat dahlah.. dah lama punkan berlalu.. mana aku inagt.. aku sebutlah..

malam suaikenal tu.. ada cerita.. aku kena mark oleh senior yang entah tahun bila dia belajar kat uitm nie.. tapi bukan berani pun nak panggil aku.. dia hanya berani panggil kawan aku.. aku tak kisah yang tu pun.. tapi yang herannya kenapa dia nak mark aku pulak.. sebab suara aku ni sedap sangat kot..hahhaa.. ataupun dia ingatkan yang aku ni bukan senior yang handle dan jaga diaorang.. macam-macam feedback aku dapat dari kawan aku tu.. thanks juga kat dia sebab dia defence aku.. tapi cuba bayangkan jika aku ke tempat diaorang tu.. macam mana agaknya jadinya kan.. super duper tu buatlah cara dah jadi senior luar..bukan belajar lagi dekat jengka nie.. setakat ada kawan lecturer.. ingat aku tak ada juga ker.. juallah semua nama yang ada kat uitm nie.. sikit pun aku tak heran dengan keegoan kamu sebagai senior.. sebab aku tahu dimana aku berada ketika itu,.. mereka budak aku.. diabawah jagaan batch aku.. ingat aku nie apa.. penat tau aku pakai tag name menunjukkan bahawa aku ni senior juga tau..nasib baik malam tu ada korang.. kalau malam ke2 pun ada juga.. memang dah betemu muka kita.. aku masih hormat kamu sebagai senior yang aku sendiri tak kenal.. sedang senior yang aku pun tak kenal kamu.. macam mana kamu boleh katakan begitu?? thanks juga dekat encik lan sebab tanya apa masalah yang berlaku.. cik pah juga pun dah tahu hal tu.. tak pelah juga.. atleast tau jugalah.. aku pun kalau boleh tak suka besarkan hal tu.. tapi bila orang dah buat aku macam tu.. sampai mati aku akan ingat segala pesanan yang disampaikan tu.. akan aku buktikan pada dia..hahahha..gelak jahat sikit...

boleh kata satu malam juga aku tak tidur..huhuhu.. tapi aku pandai.. sebolehnya akan aku cari masa untuk aku tidur.. dan resultnya aku tidur juga.. sekejap pun jadilah atleast aku tidur untuk rehatkan diri aku nie.. bukan buat apa pun malam tu just aku menjaga anak buah aku.. malam pertama sahaja aku menjaga diaorang masuk malam kedua.. aku start mengacau orang.. aku tak suka aktiviti nightwalk..tak tahu kenapa.. mungkin sebab dia bermain dengan kotor jadi aku tak suka.. aku lebih suka burung pugguk..huhuhu.. suka sangat mengacau orang gini.. sampai ada yang menangis.. yang tak tahan..ada tu menyepak kaki.. kesian kaki siapa kena sepak dengan budak tu.. ikut aku time nak aku hempuk juga.. tapi dah dia tak tahu.. tak pelah.. redha jelah..

tapi sepanjang jaga budak-budak nie diaorang tak ada masalah dari segi tak nak makan tau apa.. mungkin aku tak tahulah sebab aku tak amik tahu pun..bukan tak amik tahu macam mana..cuma aku heran.. ramai juga yang sakit time kat camp.. tapi tak pelah.. atleast datang juga diaorangkan..

sukaneka dan LDK yang berjalan pun dengan lancar.. suka aku tengok LDK yang dijalankan oleh part5.. ada idea juga diaorang nie.. walaupun sikit boleh handle program itu dengan baiknya.. baguslah.. aku ucapkan tahniah dan terima kasih sebab sudi membantu kami dalam menjalankan aktiviti.. begitu juga dengan lecturer baru.. mereka pun turut join dalam menjalankan aktiviti tu.. memang enjoy aku rasakan.. kira terisi juga masa mereka dengan aktiviti yang berfaedah..

malam persembahan pula.. boleh tahan juga ceritanya.. best juga.. tapi bila dah akhir-akhir tu.. jadi bosan.. termasuk anak-anak buah aku.. kesian juga aku tengok diaorang... tapi takpelah.. atleast dah buat yang terbaik..thanks dekat korang semua tau..
apa lagi aku nak cerita yer..
rasanya sudah kot.. picture nanti aku masukkan yer..
sampai di sini dulu..

No comments: