Wednesday 2 February 2011

02/02 my day..

my cake yang kawan aku belikan tahun lepas..love u all..muahh~
bila time birthday masing-masing mesti korang celebrate with your family or friend or maybe with your sayang..rite?? but this year different for me.. like last year ada juga celebrate dgn kawan-kawan.. ingat lagi tahun lepas.. masing-masing pakat ramai-ramai.. dalam diam beli kek tok aku.. aku ingat lagi waktu tu.. aku pun tak expect yang diaorang ke bandar jengka nak beli kek.. petang tu ada tanya nak kemana... diaorang cakap nak ke bandar.. siap ada yang cakap nak pergi ko.. aku memang tak terfikir apa pun waktu.. ala tu cerita tahun lepas.. tahun ni?? apa yang berlaku pada aku???hahah a.. hanya siti khairoh yang bersama dengan aku.. kerana kami ada kerja..kalau tak di sebabkan kerja sudah tentu aku ada kat rumah sekarang dan sambut bersama keluarga aku yang tersayang.. time macam ni lah baru nak rindu-rindu .. ish33.. haaa.. baru tahu kan.. tapi takpelah.. aku buat semua ni untuk masa depan aku juga.. biar susah sekarang.. asal kemudian hari tak ada masalah.. aku harap begitulah.. aku begitu takut jika study aku ada masalah.. sebab ada beberapa orang kawan aku yang menghadapi masalah study.. mereka agak tertekan.. aku takut jika aku berada di tempat mereka tu.. bukannya mudah untuk hadapi masalah tu.. orang mampu melihat perkara tu mudah.. tapi yang merasa?? siapa tahu?? aku harap bila aku ke peringkat yang lebih tinggi aku dapat menghadapi semua ni..

hari ini apa yang aku buatkan..hari ni di hari lahir aku.. aku menyambung kerja tesis aku bersama ct.. hari ni lebih dasyat dari semalam.. hari ni lagi banyak habuk dari semalam.. tapi dah banyak juga kami buat.. kami screaning particle tu mengikut besar dia.. kami buat 2.0mm, 1.0mm dan 0.5mm.. tapi tak lama buat.. sebab habuk terlalu banyak.. kami pakai mask tapi tu pun tak membantu.. sakit hidung jangan katalah.. aku dan ct ni memang ada penyakit resdung.. bila dah kena habuk nie paham-pahamlah macam mana peritnya nak hadapi.. tapi tak apalah.. buat slow-slow.. esok orang cuti kami buat kerja.. kebetulan pula kilang ada orang.. jadi kami boleh continue kerja kami.. atleast dalam minggu ni siap kami untuk menyediakan bahan.. sebenarnya menyediakan bahan tak begitu susah tapi disebabkan mesin tahun 70-an yang kami gunakan... tu yang membuatkan kami lambat.. tapi tak apa.. biar lambat asalkan siapkan.. betul tak??hehhe..

petang tu balik dari kilang tu apa lagi.. duduk bertapa dalam biliklah..melayan cerita..makan fav maggie.. dan... tidur time..hahha..tulah kerja kami bila kat bilik.. berdua lah katakan.. berduakan lebih baik..hehhehe..bukan selalu punkan..huhuhu..

HARAPAN AKU DALAM USIA 21 TAHUN

dalam usia yang semakin menigkat ni aku sentiasa mengharapkan hari esok akan lebih baik dari hari ini dan hari ini akanku teruskan tanpa melihat lagi hari semalam..dah nak habis diploma pun aku nie.. cepat jugak kan.. rasa macam baru semalam aku masuk uitm nie.. dah nak habis pulak..lepas ni sambung mana pulak yer??hehhehe.. belum boleh mohon lagi.. aku rasa dan aku memang dapat rasakan akan aku habiskan degree aku di jengka..

apa lagi nak buat di usia makin tua nie..menagku tau aku makin tua..ingat tak nak mengaku ke dah diri ni tua.. sedar diri juga aku nie.. hehehhe.. aku akan cuba tamatkan diploma aku dengan pointer 3.0.. tidak kira macam mana sekali pun.. bersyukur sebab aku tak de paper yang perlu aku repeat.. aku begitu takut sepanjang sem aku ada repeat paper.. walaupun aku tak pernah dekan tapi aku bersyukur aku dapat pointer 3.0 above.. atleast aku jujur dengan diri aku.. bukan ada setengah orang tidak pernah jujur dnegan diri.. tapi tak pelah perkara tu takkan kekal lama.. setiap benda yang tidak baik akan terbongkar juga suatu hari nanti.. masa saja menentukan segalanya...

apa lagi nak buat usia dah makin meningkat nie?? haa.. aku dah lama nak dapatkan tu.. tapi sampai sekarang tak dapat-dapat..apakah aku mampu untuk miliki itu?? aku ingin benar benda tu.. dari dulu aku impikan.. adakah usia aku 21tahun aku akan dapatkan itu?? apa benda tu?? rahsia.. hanya aku sahaja yang tahu.. itu adalah rahsia..hahaha

ada yang kata usia 21tahun ni dah boleh membuang undi untuk pilihanraya.. tapi aku ni nak ke membuang undi?? hahahha.. rakyat tak berttanggungjawab langsung aku nie..ada ke patut?? jadi haruslah aku sebagai orang dewasa ini.. mendaftarkan diri untuk menyibukkan diri dalam list pembuangan undi pilihanraya bakal tiba.. aku pun tak tahu bila pilihanraya tu akan terjadi..huhuhu..teruk tak teruk aku ni kan...hehehhe..

menjadi lebih dewasa ni menjadi lebih matang..tapi aku ni dah matang ker?? macam budak-budak je aku rasakan diri aku nie.. harap muka je dah matang tapi perangai aku nie.. entah bila nak matangkan.. kihkih.. kalau setakat sesekali matang baik tak payah..sampai bila nak macam nie?? dah besar aku nie.. ikutkan orang dulu-dulu dah boleh kahwin nie..hahaha.. tapi aku tak gatal lagi nak kahwin.. study first tau.. kahwin bila dah habis belajar.. that time baru betul.. but not now.. im still young.. huhuhu.. but not teen lagilah.. dah adult tau..huhuhu.. tahun ni aku kena mengaku untuk segalanya..sedar diri dah sekarang nie.. nak jadi baik memang kena mulakan dari awal.. kiranya aku masih ada peluang tok mulakan semula setelah lama aku lepaskan segalanya.. kenapa baru sekarang aku nampak semua nie?? apalah dengan aku nie..


tahun ni juga akan berpisah dengan teman-teman sekelas aku terutama sekali.. yelah dah final sem. aku akan rindukan diaorang semua.. rasa macam-macam nak buat sem akhir nie.. tapi dapat ke nak buat semua tu?? entah bila lagi dapat jumpa diaorang lagi.. dahlah masing-masing duduk jauh-jauh.. bukannya dekat.. kalau dekat takpe jugaklah.. senang nak jumpa.. boleh keluar sama.. dan belum tentu semuanya sambung ke peringkat lebih tinggi dalam bidang yang sama.. terasa sedih pulak sekarang nie.. nangis jap...(waaa..!!!!)...dah cukup yer.. tak nak nagis lebih kang banjir pulak tempat nie..hehehhe...cukuplah ada setengah tempat yang dah lama tak banjir, banjir.. syukur tempat aku tak banjir... bersyukur sangat..huhuhu..udah..mulalah aku ni merepek.. cukuplah yer..


p/s: aku sebenarnya sayang sangat-sangat kat teman-teman kelas aku.. walaupun korang ada tak suka..dan aku ada mengata korang belakang.. tapi sebenarnya aku sayang sangat kat korang..aku gembira selama bersama korang.. begitu berat tau untuk semua ini terjadi..

No comments: