Thursday 17 June 2010

patut biarkan atau laporankan???

semalam aku ikut abah pergi econsave selepas balik dari latihan memandu... waktu abah tengah memilih ikan... kejadian ni berlaku depan mata aku... adalah seorang budak lelaki... race apa biarlah rahsia demi kepentingan semua... ok sambung balik... tengah orang sibuk memilih barang... budak nie dengan tak de rasa apa-apa pergi mencuri gula-gula ... selamber je.. aku tengok apa yang dia buat.. dan dia tengok aku tapi selamber jer...mencuri gula-gula tersebut terus masuk ke poket... yang memeranjatkan aku... bapanya tahu dia curi tapi buat biasa je... nak ditambahkan lagi... adik dia pun turut mencuri sama.. tapi dia curi kuaci... then aku bagitahu abah hal tu dan tunjuk budak tu kat abah... kebetulan waktu tu satu banting takde elektrik jadi cctv mungkin tidak berfungsi.. tapi betul la memang tak patut ayah dia membiarkan anaknya buat macam tu... memang besar nanti jadi pencuri @ perompak la tu kalau tak di halang... kalau aku berani memang aku dah laporkan perkara tu kepada pekerja di situ.. tapi siapalah aku ni ...seorang yang tak berani dan pemalu.. huhuhuhu... tapi kejadian tu membuat aku rasa benci pada kaum tu... memang kaum tu macam tu ker??? why??? kesedaran sivik kurang betul...ish33...

No comments: