Friday 11 June 2010

nak tau tak??

operasi mengecat???adakah menjadi???sudah semestinya menjadi...dan harapkan berakhirlah operasi mengecat nie...hahahhaaa...aku dah boleh jadi pengecat yang berkebolehan..hahahahaha...buat bisnes mengecatlah lepas belajar nie..ada untung juga macam tue...penat tapi berbaloi tu...penat tu biasalah...mana ada kerja tak penat kan???tidur pun pun penat apa..sapa kata tidur tak penat bagitahu aku...aku tahulah sebab aku ratu tidur kat rumah...hahahhaha..macam yer je aku ratu tidur...huhuhuhu...

pemotong yang berjaya...jangan ingat cikgu pertanian tak mampu lakukan???hahahaha


nak cerita nie tentang mengecat...mula-mula nak pergi rumah lama memang bosan...yelah kena mengecat..sapa nak??aku nie memanglah pemalas...tapi sebab nak rasa pengalaman cat kan...pergi juga...tapi bukan mengecat pun mulanya..kena tebang pokok..pokok rambut yang 15tahun dah hidup..kena tebang..sebab tak membawa keuntungan pada sesiapa..daun pun bukan banyak pun...buahnya apatah lagi..macam nak tak keluar je..kalau keluar pun mr.gagak akan rembat dulu..jadi serupa tak payah hidup dah..tamatkan riwayatnya...sapa yang tamatkannya??? hahahhaha... tukang tebang dari atas mr.hata...my dad la... sapa lagi... nak harapkan anak bujang dia??? hahahhahha.. bagi 1juta pun belum tentu...hahahahha.. jahat tol aku nie.. tapi tu hakikatnya... abah ada suruh aku panjat pokok tu... bukan aku tak berani tapi takut patah dahan tu... hahahhahaa... jadi abahlah yang panjat sampai agak pendek baru tebang pangkalnya... aku ada buat tau... hanya berbekalkan parang kontot aku yang aku selalu bawa waktu semester3... pengalaman yang pernah ada..aku gunakan... main tebang je.. tapi cantik juga apa.. hahahhahaa...akhirnya putus juga dari akarnya.. dan berakhir sudah riwayatnya... setelah 15 tahun... mati juga rambutan...

budak perkayuan menunjukkan cara pemotongan..hahahaa

tak berhenti kat situ je...lepas dah tebang kena potong pendek,...jadi aku buat bagi pendek kayu-kayunya..walaupun tak lawa dan lama nak potong pendek... tapi terpotong juga... malam tu tangan aku lenguh sampai tak buleh nak tidur...memang seksa la malam tue... tapi dah ok dah..kuat lagi tu..hihihihihihihi...ok back to story... sebelum cat undecode, kenalah buang lumut-lumut yang ada di dinding..tapi akunak buang time dh undercode..baru aku nak buang bahagian yang terkopek.. nakal tak nakal aku nie... aku bukan apa.. geram tau.. tak suka tengok yang ada gelembung tu...ada juga aku cat undercode.. amik masa sehari juga nak buat undercode...yang selesaikan abah..bukan aku..sebab aku tidur dah time tu...penat tau..hahahahaa...

boleh buka bisnes macam ni..hihihihi

hari keduanya cat pula warna hijau lumut..abah kata kalau cat dengan warna tu..nanti kalau berlumut tak nampak macam berlumut...mahal juga cat tu...satu tong kecik rm80..abah beli 2tong cat... sehari juga habis mengecat.. antara yang mengecat aku juga.. adik aku ikut juga..tapi dia tolong cat takdelah.. tolong tengok adalah... hahahaha...waktu petang tu pun aku tidur juga.. penat...hahhahaha..cepat penat je aku nie... padahal bukan penat sangat...mengelak tu... hahahahaha... akhirnya kat luar rumah habis mengecat... tapi dalam rumah...belum lagi..

waaa...!!!!kena cat lagi...macam nie kena minta gaji kat mak ni...hahahahah...lebih-lebih pula aku ni... tapi yela... tenaga aku digunakan untuk kerja-kerja mengecat.. tak boleh jadi macam ni... tapi tak baik pula berkira dengan mak... tapi dapat satay "awek cun" (bak kata abg long)...sedap juga nie..KFC dah selalu makan...McD pula tunggu cikgu Mahani belanja...hahahhaa...Pizza pula takde sapa yang suka dalam family aku...jadi sataylah penyelesaiannya..jadi kena tuntut satay macam ni..tiap-tiap bulan..hahahaha..yelah dah ada penyewakan rumah tue..jadi untung lebih...hahahhaha..tapi pengalaman mengecat kat rumah lama takkan lupa..sebab nanti kena cat pula kat rumah duduk sekarang ni..dinding luar..entah warna apa pula yang nak di cat...tunggu jela...

No comments: