Tuesday 15 June 2010

cubaan ke-2

hari nie aku gi latihan memandu..yelah..kena repeat bahagian litar..aku failed kat parking.. adeh.. tak buleh dilupakan..teringatkan penguatkuasa yang suh aku keluar tu..takpe.. kali ni aku cuba yang terbaik untuk aku lepas dan lulus lesen P... penantian satu penyeksaan betul.. kenapalah... kenapa aku boleh failed kat situ.. aduh.. nak menyesal pun tiada gunanya... apakan daya.. mata penguatkuasa tu tajam sangat time tengok aku buat parking... kalau aku tahu, takde aku ambil site parking depan mata dia... takpe.. test khamis nie aku takkan ambil site situ... bahagian bukit dan 3penjuru cantik je aku buat.. tiada masalah tapi kenapa parking??? kenapa di situ... hai penguatkuasa.. kenapa matamu tajam sekali??? pakai pengasah apa??? takpe.. aku ingat sampai bila-bila.. dan akan ku buktikan yang aku mampu lepas... hahhahahha.... ayat bengang aku dengan penguatkuasa... hihihihihih.. (padahal salah sendiri tu..tak nak ngakulah katakan...)

tadi aku belajar site litar tak lama.. 4kali pusingan saja.. yang ke-4 tu dah peninglah..sebab dah banyak sangat buat ..huhuhuhuhu.. yang bestnya abah temankan aku... jadi abah tengok aku memandu.. abah kena tengok.. kalau tak tengok, nanti abah tak yakin tuk bagi aku pandu kereta. huhuhuhuhu.. esok last aku wat latihan.. hari-hari buat latihan boleh tepu kepala aku... lagipun aku just ulang kat litar je...

tadi lepas latihan memandu pergi rumah lama...abah nak ambil tong cat dan tangga.. lagipun penyewa dah masuk... akhirnya...!!!! hahahahha... takde dah kerja mengecat di rumah sana lagi.. hahahhaha... lega aku... kalau tak muka aku ni juga kena temankan abah mengecat dan aku akan menjadi pembantu abah.. huhuhuhuhu...

lepas ke rumah lama pergi menguruskan urusan pendaftaran MUET... aku nak ambil MUET akhir tahun nie... sebab orang kata kalau ambil MUET akhir tahun mudah sikit sebab akan ambil dengan budak-budak lower6... leceh juga nak uruskan MUET nie.. kena buat MONEY ORDER la.. beli setem la.. beli pos laju... memang leceh... tapi selesai juga urusan tu... sebab ada abah.. yela kalau takde abah nak bayar dengan apa MONEY ORDER tu... jumlah yang dia nak RM60 dan komersen lagi RM2... aku mana ada duit banyak tu.. jadi abah lah tukang bayarnya.. aku tahu pasal MUET ni pun lambat.. tu pun FAIZAH yang bagitahu aku.. kalau tak melepas aku nak ambil MUET tahun nie.. kira ada geng lah nanti ambil MUET tahun nie.. pasni kat U kena hari-hari speaking LONDON dengan FAIZAH... bagi lancar bila PUBLIC SPEAKING.. kena beli majalah B.I... surat khabar THE STAR @ THE NEWS STREET TIMES... dan seangkatan dengan nya... huhuhuhuhu... lepas nie jadi anak LONDON kejap.. ala satu semester je.. bukan lama pun... atleast aku kena dapatkan BAND 3... dapat BAND 6 pun ok pe.. huhuhuhuhu... suatu angan-angan ke atau kenyataan??? mana satu tu??? ok back to story... dah selesai uruskan hal tu... apa lagi abah dah mengadu lapar.. pergi makan kat restoran mamak.. RESTORAN TASBEH... aku macam biasa akan ambil lauk ayam gorang.. tu je yang sedap kat kedai mamak tu yang lain kureng... air ambil yang simple jer.. TEH AIS... lepas makan...

abah pergi kedai ONKING... mengadu tentang kipas kat rumah yang sampai ke hari ni tak datang.. dah dekat 2minggu sejak buat aduan.. tapi orang KDK tak datang-datang pun... wah-wah memang melampau... jadi orang dekat ONKING dapat 'pujian' yang baik dari abah.. aku dengar pun panas juga... pedas juga kata-kata abah.. tapi betul la.. lambat sangat tindakannya.. mana boleh buat macam tu... we as customer... taulah mau untung.. takpe.. tengok lagi seminggu macam mana.. kalau sama juga tak tahu lah.. apa yang abah akan lakukan tak tahulah.. tunggu jelah nanti...

lepas pergi ONKING apa lagi balik rumah... tak de hal yang perlu diselesaikan.. dan akhirnya aku mengadap laptop aku... entah dah berapa jam aku mengadap.. tapi before aku mengadap.. solat ZOHOR dulu... dan sekarang nie.. ASAR pula.. jadi marilah kita mengerjakan solat ASAR pula...

No comments: