Friday 4 June 2010

5 setia (2007)

kelas yang penuh dengan kenangan suka dan duka...sepatutnya aku bukan kelas nie...tapi kerana aku ambil keputusan dengan atiqqah untuk tukar dari kelas 5Rajin ke kelas 5setia... kelas nie pelajar cina, india dan melayu balance...jadi tak nampak mana yang lebih...guru kelas kami dulu PN. MAHANI merangkap mak angkat aku .. aku sayang sangat kat Pn.Mahani.. dan dalam kelas ini juga ada kawan aku yang dah meninggal dunia kerana kemalangan jalan raya..budak cina..dia mati seminggu sebelum SPM habis...adat orang cina mayat akan diletakkan di rumah selama 3 hari..jadi hari pada hari ke-3 dia mati, aku, ayahku,Cikgu Mahani dan beberapa orang teman ku...pergi ke rumahnya untuk penghormatan yang terakhir..sedih juga waktu dapat tahu dia mati..dia merupakan seorang kawan yang suka kacau aku sewaktu kat kelas dan pernah juga aku msg dia...dulu tu dia macam boyfriend aku lah..hahhahaha...tapi memang dia baiklah..tapi yelah dah sampai ajalnyakan...
nak kata unite???hehehehe..payahlah sebab yang melayu dengan golongan melayu...cina dengan dunia dia...india lagilah..kihkihkihkih...tapi apapun kira okla kelas tu...banyak kenanganlah...pernah juga gaduh-gaduh ..ala biasalah budak-budak kecikkan..orang yang pernah gaduh tu akula..hahahahha..tyco juga aku dulu...tapi tu semua dulu..kini aku belajar di pahang dah banyak berubah..tapi aku rindukan suasana sekolah dulu..rasa macam nak jadi budak sekolah balik pun ada ..hehehehe..ada juga beberapa kawan yang aku kontek..tapi kontek macam tu jelah..kalau dapat buat renuion memang best ..tapi macam susah jer..yela semua dah ada kehidupan masing-masing...ntah-ntah ada yang dah kahwin kot..kita tak tahu kan...yelah dah 3tahun meninggalkan alam persekolahan..tapi aku memang rindukan saat sekolah dulu...

No comments: