Friday 11 June 2010

11.06.2010

hari ni lah...
aku nak balik johor...
kampung halaman abah...
lama juga tak balik...
balik pun sebab kak sedara nak kahwin...
kahwin juga kak nurul akhirnya...
sesuailah dengan usia dia...
waktu kak sedara tunang tak balik tengok pun...
sedih gaklah..sebab rapat juga dgn kak nurul...
tapi takpe...maksu ada snap beberapa picture...
tengoklah..lawa juga kak nurul tu...
tapi lagi lawa kak nurul tanpa make-up...
sebab muka kak nurul dah cukup putih...
tapi tu lah..kalau ada make-up artist nie...
kihkihkihkih....bakal suami dia sponser...
nampak bakal suami dia tu berduit...
huhuhuhuhuhu..
oklah tu...tengok rupa bakal suaminya pada dengan kak nurul...
macamlah hari nikahnya...
esok rasanya nikah...
tema nya warna biru...
patutkah aku ikut tema kenduri tu???
aku ada baju kurung biru...
tapi patutkah aku ikut???
atau pakai jer warna apapun...
janji baju kurung..huhuhuhuhu...
yang mana yer???
keputusan yang belum pasti lagi ni...
kenduri kahwin nie semua sedara akan balik...
Pak Itam dari Perlis pun akan balik..
adik abah yang paling payah tok jumpa..
yelah duduk hujung negeri...
payahlah nak jumpa...
nak jumpa time raya pun tengok keadaannya...
yang nie semua balik mesti meriah..
sukanya aku..teringat waktu kecik-kecik...
waktu pakcik dan makcik senang balik kampung...
time raya lah...memang best...
kalau lah dapat putarkan semula masa lampau...
nak jer ada di masa tu jer...
gembira jer..yelah waktu kecik bukan tau apapun...
memang gembira je rasanya...
tapi sekarang nie dah 20thn...
huhuhuhuhu...
masa tu dah lama berlalu...
masing-masing ada kerjaya sendiri...
nak balik pun kena rancang betul-betul...
tulah hukum dunia...
selagi tidak tutup mata...
selagi itu mecari rezeki...
tak mampu menolaknya...
tapi tak apalah...
bila aku dah ada kerjaya...
aku akan rasa juga macam mana...
sekarang nie aku mampu kata...
bila dah merasanya...
taulah macam mana...
takpe...
yang penting...
abah suruh habiskan cat kat rumah lama...
cat lagi...
adeh...
tangan aku dah tak jadi tangan wanita terakhir dah...
hahahahhahaha...
macamlah lembut tangan tu...
nak pakai lotion pun pemalas...
jadi jangan perasanlah...
tapi kan...
aku rasa memang tapak tangan aku nie lembut...
mungkin sebab aku ni penyakit kot..
penyakit tapak tangan cepat basah..
kihkihkihkih...
tapi tak kronik...
sedang-sedang jer tu...
so tu bukan masalahnya yer....
(cakap pada diri sendiri...)
ni type pun dah basah tapak tangan...
mana taknya...
letak tapak tangan kat laptop...
panaskan...
jadi kuarlah peluh tu...
huhuhuhuhu...
apalah aku nie...
tapi memang betul tapak tangan aku...
cepat keluar peluh...
masalah sehingga kini tak dapat diselesaikan...
jadi macam mana???
fikirkanlah...
setakat ini sahaja dulu...

No comments: