Monday 23 July 2012

Tamat Sudah akhirnya

Salam... Aku bersyukur sekarang... setelah hampir 3minggu berperang dengan exam.. akhirnya.. nie lah masanya... aku akan mulakan percutian aku selama 2bulan lebih agaknya.. yes..yes..!! cuti juga akhirnya.. semester yang kali ini aku lalui dengan penuh cerita yang belum pernah aku lalui sebelum ini.. dan aku menganggapkan segala yang aku lalui itu adalah suatu cabaran dan lumrah dalam aku ingin meneruskan kehidupan.. dan aku tidak sedikit pun akan merasa menyesal dengan apa yang dah berlaku.. kerana bagi aku.. itu bukanlah pengakhiran dalam cerita hidupku.. cerita hidupku akan tamat di saat ajalku telah sampai.. di saat itu segala cerita dunia ku akan tamat dan bermulalah kisah alam seterusnya yang aku tidak tahu .. kerana jelas.. semua itu rahsia yang Allah s.w.t. sahaja yang mengetahuinya..

Jadi sekarang apa yang perlu aku fokus adalah bulan puasa..dan raya.. hahaha.. puasa tu yang penting.. dan yang bestnya.. awal ramadhan nie aku akan dapat bakal kakak ipar.. huhuhu.. akhirnya abang aku dapat juga dengan pilihan dia.. dengan usia yang semakin lanjut..hahaha..lanjut kah? kira ok la.. dengan pekerjaan yang dah tetap.. segala kemudahan yang sedia ada.. jadi abang tak perlu risau lagi.. termasuk juga dengan pasangannya.. dah bekerja.. sedikit cemburu di sini.. yelah.. abang aku akan tamat zaman bujang dia tak lama lagi.. dan aku bakal menerima ahli keluarga yang baru... semoga hubungan aku dengannya baik-baik sahaja.. hehehe.. terasa excited pulak.. hiihihhihi... saat aku nanti macam mana lah pula.. huhuu.. tengok macam susah je nak melalui semua tue.. dah pula tu mak ayah pening memikirkan segala urusan.. harap time aku tiada masalah dan jika mampu aku tak nak mak ayah aku terasa terbeban dengan semua tue.. yelah itu masa depan aku.. tapi mengapa mak ayah yang pening fikirkan tentang duit semua...ish3.. kesian juga aku tengok trend orang sekarang nie... bermacam-macam gayanya...tak tahu saat aku nanti macam mana pula..huhuhuh..


Setelah apa yang aku lalui ini.. aku redha dan sangat-sangat redha.. aku redha dengan keputusan yang bakal aku hadapi... takut pun ada.. sebab aku kurang yakin dengan apa yang dah aku buat baru-baru ini.. semangat aku semakin hilang dari hari ke hari.. sedih-sedih.. sangat mengecewakan aku rasakan.. tapi aku harus teruskan juga.. walau bagaimanapun.. pejuangan aku takkan pernah habis.. akan aku perjuangkan sehabis mungkin dan semampu mungkin...

Dalam sedar tak sedar.. semua itu tinggal kenangan sahaja.. dan aku pasrah dalam melaluinya... dan aku cukup  sayangkan siapa aku yang sebenarnya sekarang.. tanpa kita sedar semua itu adalah lumrah kehidupan yang mendewasakan, kita... jangan pernah sekali untuk mengalah atau jatuh dalam gaung yang kita ciptanya sendiri... tiada akhirnya walaupun kita katakan itu adalah akhirnya.. kerana selagi tiada kematian selagi itu masih ada peluangnya... percayalah... Ramadhan ini.. dapa tlagi kita bersama.. belum pasti tahun depan kita dapat bersama lagi.. hargailah sebaiknya hari ini.. kerana hari esok belum pasti.. percaya pada segala kejadian.. jangan pernah takut akan kehilangannya.. semua itu pasti ada kebaikannya..  Salam Ramadhan aku ucapkan buat semua yang follow blog/warna warni aku nie.. aku amat hargainya.. walaupun tiada isi yang penting.. aku buat blog ini hanya untuk aku berkongsi dengan kawan-kawan apa yang aku lalui dan apa yang aku rasainya... semoga Ramdhan kali ini memberikan beribu makna dalam hidup kita,.. dan semoga mendapat keberkatan dalam melalui hari-hari yang akan kita tempuh.. ada masa aku akan update lagi yer...

SALAM RAMADHAN UNTUK TAHUN 1433 HIJRAH


No comments: