Thursday 5 July 2012

Next Semester

Salam kepada semua yang sudi membaca blog warna aku nie.. masih sudi menjadi follower kepada blog aku yang biasa-biasa ni.. musim exam dah nak habis dah..tinggal lagi beberapa paper aku nak habiskan.. habis semua paper..cuti semester akan bermula.. dan bulan puasa akan tiba dan seterusnya raya.. dan beberapa minggu lepas tue.. semester baru akan tiba.. insyallah segala rancangan yang telah dirancang dapat berjalan dengan baiknya...insyallah...

habis exam nie juga..aku kena kemas semua barang-barang aku yang ada di rumah sewa dan akan berpindah ke tempat lain yang berdekatan juga dengan tempat belajar aku.. tidak kisah pindah di mana pun asalkan selesa untuk aku tidur dan merehatkan diri aku..itu sudah cukup bagiku... kadar harganya aku tidak mengambil kisah.. tapi penghuni yang akan duduk itu aku ambil kisah.. aku akan duduk dengan kawan-kawan se rumah aku sekarang.. tapi hanya ber enam.. dan yang pasti kak fatin kesayangan aku ada... itu sudah buat aku gembira bila sudi nak duduk bersama kami..jika tidak.. kami hanya duduk berlima sahaja.. saat itu aku begitu sedih.. tapi baru aku faham mengapa semua ini terjadi.. itulah akibatnya kalau jarang sangat balik ke rumah sewa.. segala perkembangan cerita di rumah tak di ambil tahu...tapi segala kesulitan yang timbul itu dapat juga di selesaikan dengan baik..

aku sebenarnya bila duduk di rumah baru tue.. kalau boleh aku nak dengan kak fatin juga.. kalau diiukutkan selfish aku.. sebab bila aku dengan kak fatin..pasti tiada masalah..walaupun kadangkala perselisihan ada berlaku...itu adalah lumrah kehidupan..tapi bila perkara yang terjadi membuatkan aku dengan kak fatin terpisah bilik.. tapi masih lagi rumah yang sama.. jadi bila kelas..boleh pergi sama.. syukur jugakla segala kesulitan yang agak tegang beberapa hari ini dapat di atasi dengan baiknya..(tapi ketegangan tu tentang diri akulah...)...tapi tak kisahlah dengan sesiapa pun aku duduk..aku takkan timbulkan sebarang masalah pada sesiapa.. untuk apa ada masalah yang boleh menyakitkan hati sendiri..betul tak...itu hanyalah luahan peribadi aku sahaj yang tidak melibatkan mana-mana pun... 

bilik yang akan aku duduk ni..aku akan duduk bersama husna(una)... comel dan lawa budaknya..kihkih.. model lah katakan..dan kali ni aku akan duduk berdua sahaja,..nak dibandingkan sekarang berempat agak sempit.. walaupun rumah tu kosong...kira ok lagilah... tiada katil yang boleh menyesakkan keadaan bilik...huhu..barang yang agak banyak..huhuhu.. aku dengan una ada berangan nak buat bilik ala korea style..hihihi..pengaruh korea kuat dah nie..bahaya betul..huhu..tapi yang pasti kami akan jadikan bilik kami tu simple..menarik..kemas..dan bersih..itu yang pasti..dan aku akan pastikan rumah yang akan duduk ini juga kemas dan bersih..mengimpikan sesuatu yang bersih dan kemas..tapi tiada siapa yang membantu tak boleh jadi juga.. semua ini atas diri masing-masing..tanggungjawap bersama.. 

Untuk semua itu aku memang ada mengeluarkan suara.. dan beberapa ada juga mengeluarkan suara hati masing-masing.. tapi memang setiap rumah harus ada ketua untuk uruskan rumah itu agar dalam keadaan baik.. aku tak layak untuk jadi kerana aku bukan selalu duduk di rumah sewa.. kalau tak tak kisah jika diberikan tanggungjawap tue.. walaupun ia berat dan payah untuk memuaskan hati masing-masing..setiapnya ada tingkah lakunya sendiri...tiada yang akan sama...tapi diharap untuk yang kali ini akan menjadi yang lebih terbaik berbanding sebelum ni.. diharapkan begitulah hendaknya...

buat masa ini biarlah dulu.. aku pun dah tak tahu nak story apa lagi..exam..exam...exam...fokus itu penting... programming dan biomaterial menanti aku ni..buat yang terbaik buat diriku dan kawan-kawan aku yang amat aku sayangi..huhuu.. 

No comments: