Wednesday 27 October 2010

madah pagi

sebuah ukhuwah yang tercipta..
dihiasi cahaya keredhaan..
sebuah ikatan yang terjalin..
diwarnai dengan kedamaian..
sebuah pertalian yang terbina..
dilengkapi dengan keikhlasan..

aku damai..
aku sepi..
titisan air mengalir..
melengkapi sebesar lautan..
seluas itu aku berada...
sejauh itu ingin ku melangkah..
sedetik aku bertapak..
seminit aku meletak..
seketika aku terdampar..
tidak akan pernah berubah..
hanya aku yang melemparkan..
segala kepastian...
itu yang pasti...
tak akan bergalih..
dari tempat..
dari arahnya..
mengukur sebuah pertemuan..
yang terserlah kini...
yang tersergam pasti..

kini..dan selamanya..
mencari yang pasti..
bukanlah yang terpasti..
hanya yang tahu..
ketenangan..
keredhaan..
keikhlasan..
kebenaran..
dan kesungguhan...
itu yang pasti...

pedoman pagi,
warna-warni

No comments: