Tuesday 26 October 2010

tali

kubinakan sebuah persahabatan..
dari sebuah tali yang panjang..
lalu kita sampul menjadi satu..
menjaga dengan rapi..
menyimpul dengan kemasnya..
tiada yang mampu memutuskannya..
tiada yang mampu memotongnya..
melainkan..
diantara kita yang cuba...
cuba mecarikkan ikatan yang telah
kita ikat..
ikatan yang kita simpul selama ini...

aku begitu sayu tatkala...
persahabatan ini tidak lagi
disulami dengan keikhlasan..
mengapa ini terjadi..
apakah ini yang kita janji..
apakah ini yang kita impikan selama ini...
mana hilangnya pergorbanan dalam persahabatan...
dimana telah kau campakkannya...
biar aku mencari semula..
agar kau sedar..
sebuah erti persahabatan..
agar kau tahu...
aku tidak putus mengharap..
mengharap persahabatan itu...
kerana aku yakin..
persahabatan kita tidak akan putus
dan aku tahu..kau tidak memutuskan...
tapi kau menyimpannya..
jika kau kuyu menyimpannya..
berikanlah semula padaku...
agar aku dapat meyimpannya dengan rapi..
dengan cantik...
aku hanya inginkan ikatan persahabatan semula..
berikan aku semula tali itu....
kerana ia cukup bermakna bagiku..
terlalu bermakna...
luahan sahabat
kepada teman

No comments: