Saturday 13 October 2012

Mesej bersama sahabat



Damia : Salam Sara.Ko dah tido ker?

Sarah : Wslm. Belum lagi.

Damia : Boleh tak aku nak mesej dengan ko. Aku nak kongsi masalah hati aku nie jer.

Sarah : Boleh tak ada masalahnya.

Damia : Tapi aku tak tahu nak mulakan daripada mana. Seminggu ni aku banyak mendiamkan diri saja. Aku blank sangat sekarang nie. Aku macam tak boleh nak menerima hakikat apa yang aku rasakan sekarang nie.

Sarah :Napa nie? Cuba kau cerita daripada mula.






Damia : Aku kalau boleh tak nak hantar mesej tue dekat Farid. Sebab aku terlalu takut. Dan effect nya sekarang nie. Aku terlalu malu ditambah dengan kecewa sangat-sangat. Ko tengok aku macam aku ni kuat untuk harungi. Tapi sebenarnya tak Sarah. Bila aku sent mesej tu, secara semulajadi hati aku, aku akan terus berharap pada dia. Tapi sebaliknya. Hampa jer.. Semalam dia mesej aku, tanya kenapa aku tak nak mesej sendiri. Aku tak tahu nak cakap macam mana. Tapi sebenarnya dalam hati ni suka sangat-sangat dia mesej aku. macam dekat syurga kejap..hehhe..Aku rindukan dia sangat-sangat. Tapi aku tak tahu apa yang dia rasakan tentang aku nie.

Damia : Dan ada juga malam tadi aku mesej dia. Aku cakap dekat dia macam ni lah .. aku tak berharap dia hantar mesej dekat aku. dan ada sebab aku buat semua tue. kalau boleh, aku nak sangat lupakan dia. kalau dia dah memang tak nak kan aku. Bagitahulah dekat aku. Terima kasih sebab pernah sayangkan aku. tapi sayangnya Sarah, dia tak balas mesej aku yang itu.. kecewa tak kecewa hati aku nie.

Sarah : hurm..cubalah ko berterus terang dengan dia. Tapi kan Damia, aku tak tahulah. Sebab Farid tu dah tetap dengan keputusan dia. Takut nanti buat macam mana pun, hati dia tak boleh terima sudah.

Sarah : Mungkin dia tengah berfikir lagi tu Damia. Dia masih inginka masa yang panjang.

Damia : Aku dah tak tahu nak terus terang macam mana lagi nie. Bila dia depan mata aku, serius aku katakan aku tak nak langsung tengok muka dia. Tapi sebenarnya dalam hati aku ni, kalau boleh aku nak pujuk-pujuk dia. Aku tahu, aku banyak buat salah dengan dia. Banyak sangat aku dah lukakan hati dia. Sarah, Aku tak minta lama untuk aku pulihkan keadaan. Tak lama pun. Tapi aku tak sangka dia boleh sakit macam ni sekali. Bukan aku tak nak terima dia semula waktu tue, tapi aku takut, aku akan kecewakan dia semula. Dan sekarang ni, apa yang dia pernah rasakan, aku sedang laluinya.. Dan ia amat menyakitkan.

Sarah :Mungkin dia dah lama bersabar dengan ko. Dia ikutkan saja. Even dia tau kau tak boleh terima dia sangat. Tapi dia tetap cuba untuk buat ko bahagia.apa yang boleh aku cakap, ko bersabar jelah.


Damia: Mungkin sebab itu jugalah. Tapi terus aku katakan, selama aku dengan dia, aku sikit pun tak pandang orang lain Sarah. Pasal Daniel tu pun datang balik lepas aku dengan Farid putus. Dan Daniel tu pun anggap aku tak lebih dari seorang sahabat jer. Aku nie jer yang lebih-lebih sampai sikit pun tak nampak keikhlasan Farid terhadap aku.Aku lama sedar tentang hal itu, tapi aku takut nak luahkan dekat Farid. Aku tahu, aku terlalu banyak merahsiakan apa yang aku rasakan dekat Farid. Aku tak pernah nak berkongsi dengan dia bila aku ada masalah atau apa sajalah. Aku akan cuba untuk terus bersabar. Aku sebenarnya tak kuat Sarah. Aku mampu terjatuh bila-bila masa saja. Aku dah cuba untuk terima hakikat ni tapi entahlah. Berat sangat-sangat...

Sarah: Kalau macam tue, ko kena bersemuka dengan Farid. Even susah macam mana pun. Kau kena tetap bagitahu dia perkara sebenarnya. Apa yang ko tak pernah kongsi dengan dia. Lepas ni, kalau ko dah baik dengan dia, jujurlah dengan dia Damia.

Damia: Aku tak berani sangat-sangat nak bersemuka dengan dia. Sedangkan dalam kelas pun kalau boleh aku nak elak dari bertembung dnegan dia. Aku segan sangat-sangat dengan dia. Nak nak tengok muka dia lagilah. Nak berselindung dekat mana-mana batu yang besar semampu boleh. Tapi hati ini nak sangat bersemuka dengan dia. Memang aku dah janji dengan diri aku sendiri, bila keadaan pulih seperti sediakala, tiada lagi rahsia antara aku dengan dia. Sebelum ni pun, aku cuba juga untuk jujur. Tapi aku takut sangat hati dia akan terluka. Tapi aku tak sangka, sebenarnya dalam dia, aku memang dah lukankan hati dia dengan teruk sekali.

Sarah :Kritikal juga keadaan kau ni Damia. Yang kau boleh buat sekarang nie, doa lah. Minta-minta dilembutkan hati si Farid tue.

Damia :Tu jela yang mampu aku buat sekarang nie. Aku tak mampu nak gembira macam dulu. Aku tak mampu nak seceria dahulu. Sebab aku sendiri tak mampu nak hadapi kenyataan tu sendirian. Betul kata ko, aku hanya mampu untuk berdoa sekarang nie. Sekali aku bukakan hati aku untuk seseorang, Payah bagi aku untuk menerima orang lain, sehingga orang tue betul-betul telah membuang aku. Aku memang mudah menyayangi orang. Tapi aku susah untuk menyintai seseorang. Aku sebenarnya cemburu akan ko Sarah. Sebab kau tak perlu nak serabut fikirkan tentang perkara macam tue. Aku kalau boleh memang nak jadi macam kau. Tapi aku tak mampu. Sebab hati aku tak boleh ditinggalkan sendirian.

Sarah :Aku pun sunyi juga lah Damia. Sapa kata aku tak nak ada yang boleh teman, boleh berkongsi masalah bersama, boleh bermacam-macamlah. Tapi nak buat macam mana, tak ada lagi. Aku redha jela. Mungkin masa tak sampai lagi.

Damia: Mungkin yer juga. Aku minta maaf. Tapi itulah, aku tengok ko happy good lucky jer.. Macam orang takde masalah langsung. tak ada benda yang ko nak serabutkan.

Sarah : Tula,.. Wana pun pesan. Tak payah nak pakwe-pakwe nie. Buat serabut kepala jer. Kalau dapat yang okey tak apalah.

Damia : Betul kata Wana. Jangan jadi macam aku nie pulak. ada yang ok. tapi tak menghargai.

Sarah : Masa tu kan ko confuse lagi. Bukan ko nak pun jadi macam tue.

Damia : Okeylah Sarah. terima kasih sebab sudi dengar masalah cinta aku nie. Aku hanya ingin berkongsi dengan kau. Setidak-tidaknya kurang sedikit beban didada aku nie..

Sarah : Tak ada masalah. Bila kita bersahabat dan saat sahabat dalam kesusahan, tidak ada salahnya untuk mendengar masalahnya.dah tak mau nangis-nangis.. nanti baiklah semuanya..^_^


No comments: