Saturday 9 February 2013

Bila Lagu mula Didendangkan

Salam..

Terima kasih kepada adikku sebab bagi aku dengar lagu yang cukup syahdu.. sehingga hilang segala kekusutan di kepala aku nie.. hai.. lagu dia cukup simple dan cukup relax.. kena pulak malam ni malam tahun baru cina.. eh...! sebut pasal tahun baru cina ni kan.. tak dengar pulak mercun-mercun bagai.. kihkih.. walhal mereka lah tauke jual mercun.. ish2..! 

This year tak dapat balik ke kampung tapi abang dan kakak iparku balik ke rumah.. Alhamdulillah family berkumpul di tahun baru cina.. Eh..! Tahun ni tak dapat pergi rumah nenek saudara.. Yelah dah tak balik kampung.. jadi tak dapat nak sambutlah...! Selamat Tahun Baru Cina kepada semua berbangsa Tiong Hua.. eh..! betul ke eja tue.. lebih kurang lah.. yang penting bangsa Cina lah yang menyambutnya.. Aku ni just dapat sipi-sipi jer.. kihkih...! 

Okey.. why aku cakap lagu yang aku dengar buat aku terpesona.. cuba dengar blog awek nie.. kihkih.. tu blog my little sister.. Click Sini yer : nanaSorfina 

Sangat enjoy bila aku mendengarnya... terasa di awang-awangan..kihkih.. thanks my dear.. kihkih... 


Kenapalah hari ini...! Salah ke apa yang aku cakap? hai..! mungkin jugaklah sampai buat dia terguris bertanda-tanda gitu.. tak apalah biarlah keadaan jadi reda.. tak baik keruhkan lagi keadaan tau.. aku ni tahu mengeruhkan lagi keadaan jer.. nasib baik lagu tu sedap.. hilang kekusutan kepala nie.. dengar setiap alunan lagunya buat kita terlena dengan bunyian seruling yang sungguh asyik.. aku anggapkan kekusutan di kepala ini hanyalah sementara.. sebab aku percaya.. aku masih ada ALLAH.. DIA pasti akan permudahkan segala urusan aku.. segala yang berlaku ini adalah ujian buat aku agar aku tidak alpa akan DiriMU Ya ALLAH.. terima kasih Ya ALLAH....

No comments: