Tuesday 22 January 2013

So sad

Salam...

Hari yang cukup indah lagi bermakna ini... hahahha.. "semua ni poyo..." tak de maknalah nak bermakna sangat... barangg rosak.. hilang barang.. malas nak buat apa-apa.. jadi hanya menaikkan berat badan yang sudah berat sejak kecil.. hahhaa...

Aku nak story satu peristiwa.. malas nak cerita panjang-panjang lah.. just nak tahu lah kenapa kan seorang wanita begitu obses dengan kurus?? serius aku heran.. sebab aku sendiri pernah mengalami kurus dan kini sihat.. tak tipu aku dulu pun penrah mengalami obses yang terlampau dalam nak kurus.. memang berhasil pun kurus.. tapi tak kekal lama pun.. just bertahan dalam 2tahun jer.. then balik pada asal dan betambah lagi adalah.. huhuhu...

Normally kan orang yang kurus ni bila kita dah baligh.. saat tue sedar diri tu tak cantik.. katanya je tak cantik.. bila ornag tengok manis jer... dan juga ada yang dah gemuk.. eh jap.. gemuk ker?? comellah.. rasa nak kurus... dan ada yang lagi best.. dah lah memang kurus.. lagi nak kurus.. nak tinggal tulang ker?? baik buang semua daging yang ada kat badan tue... kenapa semua ini terjadi?? kenapa manusia tak pernah bersyukur dengan tubuh badannya?? serius aku bersyukur sangat dnegan tubuh badan aku nie.. 

Pernah tak korang yang nak kurus nie sebab apa kornag kurus?? pernah tak korang fikir apa effect kurus yang terlampau?? aku ni memanglah bukan doktor.. kalau kurus mengalamankan permakanan yang sihat tak apalah juga.. betullah tindakan tue.. sebab kita nak sihat tapi bukan kurus... tak pernah aku jumpa ahli sukan kurus kering.. kurus-kurus mereka pun.. ada juga otot yang kental.. sebab semua ornag tahu mereka ahli sukan.. jadi kita takkan nampak ahli sukan tue tak sihat.. tapi kan.. ornag yang kurus bergantung pada ubat-ubatan lah.. susu-susu lah.. dan apa-apa sahaja lah. tapi tanpa senaman aku tengok macam tengkorak hidup.. korang nak kurus.. tapi tak pernah nak fikir untuk sihat.. kornag tak rasa ker bila kornag makan ubat-ubat bagai tue.. tenaga kornag hilang..?? aku bukan nak cakap gemuk nie bagus yer.. memang tak bagus juga.. yang penting sedang-sedang... sihat tubuh badan tue... bukan lesu.. 

Nampak jer kurus tapi pucat lesu... sanggup tak makan sebab nak kurus.. tapi nak berak-berak bagai.. nak berak macam mana kalau korang tak makan apa.. tak takut ker kena gastrik?? sedih aku tengok golongan wanita yang terlalu obses dengan kurus... fikirlah sebelum nak kurus dan fikirlah makanan apa yang sesuai...
jangalah nak main-main diet jer.. masuk hospital baru tahu.. haa....~!! tak tahu...!!huhuhu..

Yang comel-comel pulak.. macam aku nie lah.. jangan ingat selesa dengan badan kamu sekarang.. nanti datang banyak penyakit baru tahu... haa....!! tak tahu,..bek korang kurangkan berat badan jer.. tapi ingat bukan dnegan cara makan ubat kurus tue jer.. senaman pun penting.. nanti tetiba pengsan susah pulak.. jadi beringat pada semua orang yang nak kurus.. fikir dalam-dalam ya....

No comments: