Tuesday 22 January 2013

Latah hidup

kesedihan.. keperitan.. kesakitan..
tiada yang mampu menerimanya..
tapi ia pasti datang saat kita mula senang..
dan abai akan kesenangan yang diberikan...
lebar mana kesenangan tapi tiada penghargaan..
pasti hilang kesenangan itu...

Duhai senang...
jika dirimu mudah seperti namamu itu..
pasti tiada siapa yang akan bersedih..
pasti tiada satu pun mengalami kesakitan..
pasti tiada apapun yang akna merasakan perit itu...
tapi ia pasti hadir...

Allah maha adil..
segala kepayahan pasti ada kesenangan..
segala kesedihan pasti ada kegembiraannya..
segala kesakitan pasti ada ubatnya...
lalu carilah ia..
jangan pernah mengalah...
jangan pernah menyerah...
Allah tak pernah kejam pada hambaNYa...
tapi kita...
sentiasa kejam padaNYA....

Lalu...
DIA memberikan kita kepayahan,,
kesusahan..
untuk apa??
agar kita mengingatinya...
supaya kita dekat padaNYA semula...
percayalah kesakita itu hanyalah seketika..
kerana kegembiraan dan kesenangan itu pasti lama kita rasainya...

Padamu...
aku tak mampu untuk membantumu...
jika aku mampu lakukan semua itu..
pasti aku lakukan buatmu...
tapi semua itu tak mampu aku lakukan..
aku masih sayangkanmu.. dna sentiasa sayangkanmu..
dirimu pertama dan terakhir...
tiada siapa mampu menggantikan tempatmu..
aku lakukan semua itu kerana sayangkanmu..
aku buat semua itu sebab cintakan persahabatan kita..
tapi...
keperitan yang aku dapat...

Jika aku mampu hadir sekali lagi untukmu..
akan aku ubati segala duka itu..
aku sedikit tak pernah ingin menyakitimu..
walaupun dirimu pernah mendustai aku..
jika itu dipanggil sebuah dendam,..
telah lama aku lupuskan ia dari diriku...
tapi bagaimana ingin aku luahkan semua itu..
kerana hatimu...terlalu keras..
jadi dari jauh sahaja aku melihatnya...
terima kasih atas persahabatan itu..
ia cukup lama...
terlalu lama...
sukar mencari insan yang mampu bertahan dengan ego ku... marahku.. dendamku..!!!!
yeah...!! dendamku...!!!

No comments: