Wednesday 23 January 2013

Cinta?

Semalam aku mengetuk kamar hatiku..
aku melihat ia sedang lena tidur..
diselimuti dengan kapas yang cukup gebu...
syahdu aku melihat ia di situ..
sempat juga ia mengalihkan gerakkannya dan memandang padaku..
gementar aku melihatnya...
lalu ia tersenyum mesra padaku.,.
tapi sukar untuk aku menghampirinya..
aku hanya mampu berdiri di situ..
lalu ia kembali lena di kamarnya yang cukup indah...
aku berlalu dengan rasa hampa...
Oh Cintaku..
kemas sekali kau di situ..
lena sungguh dirimu di situ..
takut untukku mengejutkan mu..
kerana..
aku takut tatkala kamu bangun dari kamarmu..
ada duka yang akan hadir menghampirimu..
aku tidak mahu kamu begitu..
biarlah kamu tetap di situ..

Akan aku tunggu sehingga saat itu...
di saat kamu menemui teman yang sejati..
yang bisa menemani dirimu sepanjang hayatmu...
kerana aku yakin...
Allah pasti menemukan kamu dengan teman yang pantas padan denganmu...
sabarlah wahai cinta...
itu akan menjadi suatu yang realiti...
amin...~

No comments: