Wednesday 30 January 2013

Jauh perjalanan Luas pemandangan

Salam..

Hai my dear warna-warni.. How are you today? HOw about you wearing now? You like it or no?? kihkih.. hope love it.. Penat tau tak nak ubah kamu jadi cantik menawan begini.. ayu warna-warni sekarang nie.. seayu namamu.. hahhaha.. perasanlah warna-warni.. meh sini baca apa yang aku nak story.. kisah yang aku lalui hari ini..

As hari-hari biasa dan sangat-sangat biasalah katakan.. bangun pagi memang pekara yang sukar bagi aku... disebabkan subuh itu wajib ku tunaikan kerana Allah s.w.t.. amin..~ selesai subuhku dengan baiknya.. terima kasih to my dad coz bangunkan dari tidur yang lena.. hahaha... after my dad hantar adik aku ke sekolah, terus suruh aku bersiap pergi sarapan dekat tempat biasa.. apa lagi kalau bukan kedai PAK MUSA... hahha.. dengan lemah bangun juga.. try juga gagahkan diri.. selesai mandi dan persiapkan diri comel-comel gitu.. set.. aku drive terus ke mana lagi.. ke PAK MUSA restaurant.. huhuh.. nasib baik tak ramai mana.. my dad pun dapat juga menjamah tempe kegemarannya.. nak pergi cepat kedai tu disebabkan takut tempe habis jer.. hahhaa... apalah abah ni.. layan jelah.. lama juga berdiskusi dengan abah di kedai tersebut.. sambil nak tunggu TM point buka.. apa lagi nak bayar bil-bil yang tertunggak.. hahhaa,..

Selepas selesai pembayaran bil.. terus pergi ke SMK Telok Datok.. Tempat my dad mengajar. orang tengah cuti seminggu.. huhu.. ada hal yang nak diuruskan.. Selesai hal abah di sekolah.. abah suruh ke Bank pulak... means.. kena ke banting semula.. oki.. demi my dad tersayang sebab minyak kereta pun my dad tuangkan.. aku pergi juga menemankannya mengeluarkan duit untuk membeli stent untuk jantungnya.. my dad baru ni pergi hospital.. masukkan kamera dalam badan untuk tengok jantungnya.. rupanya saluran jantung my dad ada yang tersumbat.. jadi my dad kena masukkan stent ke dalam badannya.. harga stent tu.. hahhaha.. boleh buat deposit beli kereta Viva Elite nie.. hahahah... tapi my dad seorang yang sangat kuat semangat.. aku tahu my dad sangat tabah dalam mengharungi hari-harinya.. aku respect betul dengan my dad.. hope my dad akan pulih dan dapat menjalani kehidupan seperti sediakala.. amin..~ I LOVE YOU abah.. only you and mum in my heart... sayang abah mak keluarga bulat-bulat gitu..huhuhuh...


Then, lepas keluarkan duit dengan jumlah yang agak besar,.. secara automatik aku jadi bodyguard my dad.. mestilah sebab takut tu.. money..hahhaha.. my dad suruh pergi ke Serdang terus.. hahhaha.. memang tak rela lagi nak drive ke sanalah.. jadi pulang ke rumah dan tukar kereta lebih selesa.. hahha.. sepatutnya my dad tak boleh pandu kereta.. atas nasihat doktor.. tapi my dad seorang yang kuat semangat.. dia drive juga.. hahahha.. penting diri betul anak dia ni kan.. hahhaa.. tak adalah.. mana ada.. aku still care about my dad ok.. hahhaa.. sampai-sampai hospital Serdang doa banyak-banyak harap ada parking.. and ALLHAMDULILLAH.. ada juga.. terus pergi kebahagiaan Kardiologi klinik.. ingat boleh terus bayar.. rupa-rupanya kena buat bank draft.. ok.. sabar lagi.. dengan rasa lapar tak lapar kot.. pergi ke Pekan yang berdekatan iaitu di Serdang juga.. dah situ yang dekatkan.. lalulah sebelah-sebelah UPM.. my dad rindukan UPM.. tempat dia study degree and master dulu.. huhuhu... then terus ke MAYBANK.. buat bank darft.. nasib baik tak lama urusannya.. aku pulak sempat lagi nak bergosip-gosip dengan my bestfriend sorang iaitu DAYAH... she call me ok.. nak decide keluar date beramai-ramai this weekend.. yeeaaahhh..!!

After selesai uruskan bank draft.. perut pun mula meradang nak makan..hahaha...apa lagi jom makan di kedai berdekatan.. yes!! dapat juga makan.. malaslah nak makan, makanan berlauk.. just order paling simple.. NASI AYAM 1... ahahaha... tetiba rundu pulak nasi ayam PAK MAL dekat seksyen 11 tu.. nyumm...~~

then selesai makan dan bergosip sikit-sikit.. terus ke Hospital semula.. ke tempat yang di tujui sebelum nie.. aku terus ke ruang solat untuk solat zohor.. Alhamdulillah telah selesai segala urusan di Hospital untuk masa ini.. hahhaha.. orang tu bukan nak pun bank draft tu.. just nak salinannya. nanti dia kontek.. hahhaha.. sabar jelah procedure dia..kakakkah.. my dad pun ajak singgah rumah my maksu di Putrajaya.. tak jauh pun.. sebab nak hantar nesturm ke my nenek..hehhe.. bila singgah kat rumah maksu.. bibik Nasuha boleh pelawa minum jus kedondong.. serius aku katakan.. bau dia.. aku tak boleh masuk.. mual gitu.. my dad dah habis minum.. abah suruh juga aku minum.. dengan penuh kesabaran.. aku minum juga jus tersebut.. serius.. kalau tak biasa memang boleh muntah.. tapi bila aku minum, pandai bibik tu buat.. ada rasa manis-manis.. kurang rasa masam kedondong.,. thanks bibik Nasuha sebab buatkan menyelerakan..hahah.. bibik banyak bagitahu rahsia-rahsia nak jadi awek muda.. amalan orang indon.. jadi apakah aku mampu lakukan semua itu.. hahaha.. entahlah..

Hari ini tanpa didugakan.. aku terjumpa dengan lecturer time aku diploma di kedai ENG HUP.. kedai alat tulis yang sangat popular di Banting.. aku mula-mula tengok macam kenal je orang tue.. dua kali juga tengok.. dengan harapan orang tu tengoklah aku balik.. then dia menoleh ke arahku.. yes..!! sangkaan aku betul.. PN.HAFIZAH... my lecturer time di jengka dulu.. lama sangat tak jumpa beliau.. dia tengah due date bersalin.. huhuhu.. tak lama pun borak dengan dia.. sembang biasa jer.. tanya khabar gitu-gitu jer.. hahha.. yang buat aku tak sangka.. Puan masih ingat aku lagi... yes2..!! mana taknya.. aku juga asal dari Banting.. sama macam dia.. time kuliah hari tu pun aku ada jumpa Cik Lin.. dari banting juga.. beliau pun masih ingat aku juga.. serius terharu sebab lecturer ingat juga pada student dia yang tak berapa nak menonjol..hahhaa..


Puan Hafiza..

Walaupun hari ini panjang perjalanan aku.. tapi aku puas hati.. sebab:

1. dapat temankan my dad kemana saja dia pergi...
2. dapat tolong apa yang boleh aku tolong my dad...
3. ada saja dengan my dad..
4. sayangkan my dad sangat-sangat...
5. dapat jumpa my lecturer..
6.lecturer tak lupa pada anak muridnya ni..
7.tq sebab baca..

Wassalam...

No comments: