Tuesday 7 August 2012

18 Ramadhan

Salam Ramadhan buat kawan-kawan yang masih sudi membaca dan terus membaca.. Aku minta maaf jika berapa hari ni aku kurang update warna-warni.. tiada story yang best...eh..!! bukan tiada tapi tak tahu nak story macam mana..hehehe.. banyak story yang aku nak story kat sini.. tapi aku tak tahu nak story dan mulakan dari mana..hehhe.. ada yang sedih.. ada yang hepi... ada juga yang buat aku tergamam seketika.. dan ada juga perkara yang buat aku bengang.. senang cerita dalam masa beberapa hari ini aku merasakan badan aku seperti dipam-pam dengan masalah dan dugaan yang membuat aku lebih sabar dalam menghadapi setiap hari...

Pertama sekali aku nak cakap..aku rasa bangga dan bongkak sekejap.. sebab akhirnya aku dan adik berjaya mengubah kedudukan katil dan juga perabot yang ada dalam bilik kami.. kami menggunakan sebaik mungkin ruang yang sedikit lagi sempit dengan sebaik mungkin,.. dan aku sangat-snagat tak sangka rupanya barang-barang aku cukup banyak.. berkotak-kotak.. ni yang ada di rumah aku.. yang di ruamh sewa tak kira lagi.. haish....!!! aku sendiri tak sedar selama ni aku telah menyimpan pelbagai-bagai khazanah yang berkurun lamanya juga aku simpan.. tapi bila aku ingat balik.. rasanya dah banyak juga yang aku buang waktu habis sekolah dulu.. tapi masih banyak lagi..haishh...!! memang budak belajar tak pernah habis barang-barangnya.. macam manalah nanti bila aku dah ada rumah sendiri...mesti berkotak-kotak juga di rumah aku.. ish3..!! Bila dah ubah susun perabot dalam bilik nie.. sekali nampak macam sempit..tapi bila dah masuk baru tahu sempit atau luas bilik kami...huhuhu..dan bilik kami nampak lebih redup dan lebih santai..comfirm sapa yang masuk bilik tidur nie, hanya fikir nak tidur jer..huhuh..


Tentang result semester aku pulak.. yes..!!! Finally keluar juga...!! hahhaha...!!! seharian aku tak tidur selagi result tak keluar.. memang jadi kelawar aku dibuatnya malam tue.. tiap masa aku melihat email aku kot-kot dah masuk result.. mana tidaknya...ada senior-senior aku, result mereka dah dapat.. gemuruh aku dibuatnya.. aku memang tidak berharap untuk dekan.. tak minta lebih pun dari awal masuk semester hari tue.. sekadar buat aku lepas untuk aku terus bernafas dan terus berada di situ.. sudah memadai buatku... huhuhu.. sebab aku ada pasang hasrat jika semakin teruk result ku, aku akan give up.. perkara itu sentiasa bermain di fikiran aku selagi result tak keluar.. entah kenapa berfikiran negatif .. sepatutnya aku harus yakin dengan diri aku.. hhuhuhu.. hati aku waktu mula gelisah.. abah pun asyik tanya dah keluarkah resulttnya. yelah tengok anaknya tak tidur malam.. ayah mana tidak risau tentang anak dia kan.. lepas sahur.. ye...!!! 5.43 pagi... hahhaha.. aku click inbox email aku.. dan berharap masuk sudah result aku.. dan.... YA ALLAH...!!! walaupun masih tidak perolehi sesuatu yang membanggakan..aku masih harus bersyukur atas pemberian ini.. dan ia buat aku untuk terus bernafas.. Terima kasih pada ALLAH masih memberikan aku peluang untuk aku terus berjuang..Selepas ni, aku akan buat yang tebraik lagi dari yang sekarang.. dan sekarang baru aku boleh pasang target yang besar..yes...!!! lepas nie haris target 4.0.. tak nak lebih dari tue.. dan dengan semangat yang baru.. aku kini lebih yakin... tidak sangka.. semangat yang telah lama hilang.. ia kembali semula.. dan dia semakin berkobar-kobar.. terima kasih buat semangat yang telah pulang.. itu yang aku harapkan dan aku minta dari dulu.. kau telah hilang sebelum sempat untuk aku merasai alam baru.. dan kini kau kembali dengan membawa harapan baru buatku.. dan aku akan hargai sebaik mungkin.. dan aku berharap snagat janganlah kau pergi lagi.. takut aku saat kau hilang dari hidupku... hilang dirimu, hilang segala kemampuan aku untuk terus bertahan...hanya berbakikan sisa tak cukup buatku.. aku ingin semuanya... dan dengarlah itu bukan menghalang aku...yakinkanlah aku... ye...!!!!


Mencari jadual yang terbaik..dan sentiasa pening buat aku setiap semester... aku kena kerja keras buka semester nie.. aku kena ambik juga apa yang dah aku tinggal hari tue.. aku tak boleh berpatah balik dan aku harus yakin dengan kemampuan aku.. kerana semua itu datang dari diri aku sendiri.. dan aku kena yakin yang aku tak perlu bergantung pada sesiapa lagi.. aku harus sendirian untuk lalui semua itu.. untuk apa mengikut jika tak sehaluan.. lebih baik sendiri.. kita yang merancang semuanya.. kerjayaan kita..kita yang ciptanya sendiri tanpa usaha kita.. semester yang bakal masuk nie.. aku harus cuba ambil juga 22jam kredit.. tak kira macam mana pun.. aku harus cuba juga untuk tarik satu lagi subjek tue.. jika tidak aku akan ketinggalan lebih jauh.. tak boleh jadi macam tue.. payah semuanya nanti.. aku nak juga cepat tamat... kalau mampu tok aku habiskan segara.. akan aku cuba lakukan.. dan aku akan ikut segala nasihat abah.. sumber inspirasi aku untuk terus belajar.. tanpa abah.. aku tak sekuat ini untuk meneruskan perjuangan..terima kasih abah sebab masih menasihati anakmu.. tak putus asa dalam membimbinga anakmu untuk terus berjaya.. anakmu akan ikut segala rentak yang telah abah berikan ini.. dan anakmu akan hargai segalanya.. terima kasih untuk semuanya.. anakmu begitu sayangkanmu..LOVE YOU SO MUCH...muah..muah...!!!!


Aku terpaksa ambil kedua-kedua semester.. dan ada juga terselit jadual semester 1.. hehehe.. tok subjek yang aku penrah failed sekali tue.. aku kena ambil juga semester yang bakal masuk nie.. kalaulah boleh ambik lebih dari 23 kan bagus.. ambil 27 ke terus..cepat sikit habis.. hahhaa.. melampau sangat aku nie.. kihkih.. aku akan cuba tarik satu subjek semester 4 untuk masuk ke dalam jadual aku.. aku tak nak terlalu lapang sehingga mampu melalaikan aku.. biarlah aku sibuk supaya aku tiada masa untuk smabil lewa lagi.. biar aku lebih fokus pada masa depan aku nie.. keran aku yakin.. aku mampu untuk lakukan sebenarnya.. huhuhu...


Bila masuk semester baru ni.. aku dan ahli-ahli rumah sewa aku berpindah ke rumah baru.. masih orang yang sama seperti rumah sewa sebelum nie.. tiada yang berubah pun.. yang berubah hanya ahli dlaam bilik nye sahaja yang berubah..huhuhu.. macam aku.. masih lagi sama dengan kak fatin dan along... wait...!!! Along??? hahhaha.. dia tak jadi pindah ke Puncak Alam lagi.. di masih ada di Shah Alam nie.. hehhee.. So ahli rumah kami menjadi 7 orang.. dan bilik kami yang paling ramai penghuninya.. hahhaha... sebenarnya agak tak selesa.. mana tidaknya 4orang dalam satu bilik.. aku pernah rasakan semua itu.. huhuhu.. agak padat jugaklah.. dan ada juga ahli rumah aku duduk bilik seorang dan katanya dia akan membayar lebih sewanya.. tapi bila difikirkan semula.. ada yang seperti tidak adil di sini.. buat masa ni, aku tak mampu untuk suarakan smeuanya lagi.. sebab masing-masing masih jauh.. semua ini hanya boleh di bincang bila di depan mata.. dan aku ada juga hasrat untuk mencari rumah lain.. untuk keselesaan aku juga.. aku bukan tak senang dengan diaorang.. diaorang ni ok.. dan aku suka berkawan dengan mereka.. walaupun kami berlainan kos.. tapi seronok..walaupun ada juga banyak perkara yang manjadi masalah.. aku ni kerap balik rumah.. tapi tak beerti aku tak pelru tahu hal rumah sewa tue... aku juga bayar duit sewa.. dan aku berharap sangat.. jangan menganggap aku tidak kisah.. aku sebenarnya amat kisah tentang semua tue.. cuma aku banyak diamkan diri sahaja.. aku sekarang ni hanya mampu berdoa  jika ada jalan yang lain untuk aku selesaikan kekusutan ini... harap semua ini mampu diselasaikan dnegan secepat mungkin...=)

Baiklah aku rasa dah banyak aku taip untuk sesi ini,.. aku berhenti dahulu.. jika ada salah silap aku minta maaf.. aku ni kurang baca balik apa yang sudah aku taip..harap dapat dimaafkan... segala yang baik datang dari ALLAH S.W.T dan yang buruk nya datang dari diri aku sendiri.. Selamat berpuasa....!!!



No comments: