Tuesday 14 June 2011

tengah malam yang sepi....

Assalamualaikum...

malam tadi..kes aku tak boleh tido...yelah aku nak remove all picture kat hardisk aku.. kerana sayangkan akan picture tersebut..habis 5DVD abah aku amik.. tu pun tak semua picture dalam hardisk aku, aku burn..kalau ikukan adalah dekat 10DVD baru muat semua picture dalam hardisk aku... nak tunggu burn bukannya sekejap macam burn CD... hampir jam satu juga aku menunggu.. syukur Aswad dan Kecik temankan aku malam tue.. biasanya adik aku yang temankan tapi sebabkan anak dara sorang tu dah tidur lebih dulukan.. jadi aku bertemankan pets.. 

macam biasalah lepas dah siap semuanya..apa lagi aku pergilah tidur..tapi time dah jumpa bantal selimut..aku still tak boleh tido.. aku siap dah bermain-main dengan pets aku.. sampai naik geram aku dibuatnya.. so... aku capai handset aku yang dah agak nazak bersama earphone nya...(aku tgh fikir nak beli yang baru...).. aku pasanglah radio.. tengah malam gitu memang cantiklah line nya.. kuranglah sikit bunyi yang kurang menyenangkan.. aku mencari lagu-lagu yang best didendang di radio.. bila buka channel I.K.I.M.. mengaji dah habis.. sebab biasanya kalau aku buka channel tu.. ada orang mengaji..sure cepat sikit aku tidur.. tapi nie dah takde.. jadi aku carilah channel mana yang sedap..

then...aku jumpa channel nie.. 2tahun lepas memang aku layan segmen nie.. siap aku pernah hantar ucapan kat seseorang yang tersayanglah..tapi time tu bukan orang tu dengar..hahhaha...serius dah lama aku tak buka channel tengah malam nie.. aku buka segmen SURIA CINTA.. hos nya adalah KAK ROSLINDA (kak lin)... aku suka bila dia menjadi juruhebah.. so malam tu..aku melayan segmennya sampai pukul 2pagi.. tak terasa bila aku ikuti segemen tue.. dengan ucapan-ucapan manis daripada pendengar...kadang-kadang tersenyum sendiri bila aku dengar ucapan diaorang.. ada yang bagi ucapan rindu...ucapan sayang..dan cukup buat aku tersentuh..ucapan pada cinta yang tak kesampaian.. pandai tau kak lin mengunakan tone suaranya bila dia membacakan secebis ucapan daripada pendengar..lagu-lagu yang didendangkan memang jangan cakapla..jiwang tue...tak kisah lagu melayu atau bahasa inggeris..memang jiwang...biasanya lagu lama tu lagu tahun 90-an la..dan mejoriti lagu yang didendangkan lagu darpiada peminataan pendengar sendiri.. jadi siapa yang tengah bercinta ker..tengah melayan perasaan malam-malam yang tak boleh tidur tu..dengar lah segmen tu... tapi lagi baik dengarlah ayat-ayat al-quran...tapi kalau dah takde..pandai-pandai koranglah yer...

balik pada story aku... kalau tangan aku malam tadi nakal..dah aku hantar satu ucapan kat segmen tu..sebab aku tahu time tu tak ramai yang mendengar..jadi tak ramailah yang hantar massege... dan ada juga peraduan seperti tiket wayang..cakera padat artis..macam-macamlah.. macam malam tadi.. citer wayang yang baru tue...ntah apa tajuknya..aku pun tak ingatlah..huhuhu...Cd pun ada juga..kalau tak silap aku Cd kompilasi Search kot..ntahlah aku memang aku tak ingatlah..tahu dnegar jer...

jam dah 2 lebih...tapi aku still tak boleh tido.baca doa tidur sudah...segala apa yang boleh aku baca..sudah aku baca....pets aku semua dah cari port tido...tuannye juga tak tidur lagi...serius aku mengantuk.. hidung aku dah start tersumbang..yelah air-cond yang dipasangkan sejuk..ditambah pula dengan kipas dipasang selaju 5..lagilah..buat aku tak boleh tidur.. jadi aku cuba tidur duduk...setengah jam yang pertama aku tahanlah tidur ala bersila..then tak tahan..sebab sakit tue...huhuhu...ni tak boleh jadi...jadi aku baring seperti biasa..aku mengalamun ke mana ntah...macam-macam aku fikirkan.. aku berangan jugalah sekejap..hehehe...then sedar-sedar dah pagi...akhirnya aku dapat juga tidur dalam tanpa aku sedari...syukur alhamdulillah aku dapat tidur dan dapat bangun semula....

tu jelah yang aku nak story...thanks pada siapa yang rajin reading yer...ada terkurang tue..aku minta maaf yer..segala yang baik datangnya dari ALLAH S.W.T...segala yang buruk dari diri sendiri..ada cerita lagi..aku story yer kawan-kawan..

salam....

No comments: