Sunday 12 June 2011

leganya hatiku....

bukan senang untuk terima kebenaran..
tapi aku lega bila aku dapat berlaku jujur dan benar.. 
aku tak rela untuk aku teruskan penipuan... 
kerisauan aku tinggi jika aku terus begini.. 
tapi kini..
segalanya telah terjawap,.. 
aku lebih gembira dan tenang kini...
 inilah yang aku inginkan daripada dulu lagi... 
tak sangka aku mampu melakukan semua tu.... 
bukanlah diriku dulu... 
tapi kini.. 
inilah diriku... 
kerana keputusan itu.. 
aku cukup lega.. 
tiada sedikit pun aku marah atau kecewa.. 
malah aku tumpang gembira kerana dapat berlaku jujur dan ikhlas... 
terima kasih hati... 
kini aku lebih berfikiran terbuka dalam melakukan segalanya.. 
jauh aku di pendalaman membuat aku lebih befikir siapakah diri aku sebenarnya... 
sendirian aku di sini membuatkan aku lebih mengenali siapa diri aku nie... 
tiada apa yang lebih bermakna di hati aku nie... 
seteruk mana pun ia.. 
sehina mana pun ia.. 
tidak sedikit pun aku mecela nya...
 malah aku membantu.. 
untuk keluar daripada semua itu...
terima kasih sekali lagi aku ucapkan pada diri aku sendiri..
kini aku lebih dewasa dalam mencari kebenaran.. 
kadang-kala kata-kata manis bukan segalanya..
tapi ianya muqadimah dalam kata sebelum memberikan kebenaran...
cukup aku insafi diri ini,..
benarlah...
segala apa yang telah aku lalui itu...
aku pasti..
aku yakin..
dengan segala keputusannya..
cukuplah...

No comments: