Sunday 30 January 2011

pergi lama ganti baru

belum sempat aku melihatnya..
kau telah pergi meninggalkan aku..
belum sempat seminggu kau pergi..
begitu cepat aku mencari ganti..
begitu pantas dirimu aku lupakan..
bukan itu..
aku tidak pernha lupakan dirimu..
kau tetap satu tiada ganti..
pergi dirimu meniggalkan kenangan..
pergi dirimu..
sudah ketentuan..
tidak sedikit aku menidakkanmu..
mungkin pergi dirimu..
berganti dengannya..
yang hampir denganmu..
tapi...
kau tetap yang stau..
semoga kenangan selama ini menjadi..
kenangan yang cukup indah..
seindah namamu..
wahai baru..
kau hadir menyinarkan semula..
tidak ku sangka..
akan aku bertemu denganmu..
kau datang kepadaku..
kau rapat kepadaku..
seperti kau tahu..
seperti kau yakin aku akan mengambilmu..
kemanjaanmu terserlah..
kemanjaanmu membuatkan aku..
teringat seketika kepadanya..
tapi kau lebih menarik..
dari yang disangkakan..
pertemuan kita tanpa dirancang..
tempat itu menjadi suatu sejarah..
di antara kita..
waalupun seketika aku denganmu..
tapi aku cukup gembira,,
kau hadir dalam hidupku..
kenakalanmu buat semuanya tertawan..
aku berdoa..
agar kau terus sihat dan membesar..
seperti abangmu yang lain...
dirimu cukup tabah dalam mengharungi semua ini..
amat aku teruja melihatmu..
kau ditinggalkan kesunyian..
kau datang dekat kepadaku..
dengan suatu harapan..
walaupun dirimu kini sakit..
akan aku pastikan dirimu akan sembuh sediakala..
aku amat sayangkan dirimu..
jangan kau pergi untuk kali ke...

*manis..menjadi memory..
*aswad..menjadi sinar..walaupun gelap..

No comments: