Saturday 25 September 2010

bermula hari sedih..

sejak buka cuti..aku rasa bosan sangat-sangat...
aku rasa kosong sangat-sangat saat nie...
entah sampai bila aku rasa begini..
hanya yang dapat menemani aku kini hanya padaMU...
cukup buat aku tenang seketika..
tu yang abah bagitahu aku..
kalau rasa sayu dan sedih satu tempat yang paling terbaik adalah mengadap yang maha esa..mohon petunjuk padaNYA..
dan itulah yang aku lakukan kini...
kerana aku inginkan kembali kegembiraan yang telah hilang...
senyum aku kini hanyalah keterpaksaan hanya untuk mengaburi mata lain..
YA ALLAH...
aku bermohon padaMU..
permudahkan segalanya...
tenangkanlah segalaNYA...
padaMU kini tempat aku mengadu..
padaMU tempat aku memohon..
YA ALLAH...
bukuMU penemanku kini..
bukuMU penyejuk hatiku ini..
bukuMU mengajarku segalanya..
mengajar aku mengenali semula diri aku..
YA ALLAH...
aku amat menyintaiMU...
aku amat menyanjungiMU..
aku amat menyayangiMU...
aku amat perlukan diriMU..
YA ALLAH..
aku hambaMU yang hina..
aku hambaMU yang masih jahil..
tapi aku tahu padaMU jua tempat aku luahkan segalanya..
YA ALLAH..
aku akan terus berdoa padaMU..
dan terus berdoa..

No comments: