Wednesday 24 July 2013

Aku Mengaku Tak Pandai

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته


Nak dibandingkan dengan orang lain yang kat luar sana sana sana dan sana nun tue.. Aku terasa kecil sangat-sangat...Mana tidaknya.. Bila aku baca blog yang hot hot nie memang sangat superb dan sangat-sangat dan tersangat best terutama sekali bila mereka menggunakan fully english when writing their entry.. Sedar diri ini tak sehebat mereka hanya mamapu menaip dalam bahasa melayu dan adakala menjadi 'manglish' sangat tak bagus macam tue.. huhuh...

Jadi aku tak heran bila follower mereka ramai dan mendapat feedback yang baik dari follower dia.. Jika nak dibandingkan dengan aku yang hanya... hahahha.. tak rela nak cakap apa dah.. setiap orang ada kelebihan dan kelemahan nya.. Aku menerima segala kelemahan aku.. dan aku jadikan dia sebagai cabaran bagiku.. Kekadang tue aku takut nak menggunakan bahasa kedua.. kerana aku takutkan apa yang aku buat tu salah,..huhuhu.. Sedangkan dalam berbahasa Malaysia pun aku mempunyai kelemahan.. Macam mana tue? huhuh... 

Oleh itu, adik-adik sekalian rajin-rajinlah membaca buku dari kecil. Sesiapa yang suka membaca novel itu bagus sebab itu salah satu cara untuk mereka melihat cara penulisan yang baik.. Tidak seperti aku, aku tak suka baa novel.. Sebab bagi aku jalan ceritanya pasti sama sahaja.. Aku minat novel bahasa Inggeris tapi itulah masalah bahasa pula.. aku ni lemah nak buka kamus-kamus yang sebenarnya berguna bagi kita.. kihkih.. 

No comments: