Sunday 15 May 2011

hari sabtu...
































pagi-pagi lagi dah bangun..bayangkanlah..aku bangun jam 5 pagi..wah..macam bangun sahur tue..kihkih..dahlah malam tu aku tidur dekat pukul 2 pagi.. bukan aku tak nak tido awal tapi disebabkan petang tu aku dah tido..tu yang jadi masalah kalau petang dah tido..pagi tu aku gagahkan jua untuk bangun awal...sebab apa aku bangun awal nie kan???hehehhe..sebenarnya hari nie merupakan hari yang penuh bermakna untuk abang aku yang sorang tue..huhuhu..dia konvo..wah..nie konvo dia yang ke-2..yang pertamanya diploma dan sekarang ni pula degree..wah..sungguh jelez aku dengan abang aku..dia dah habis 2 tapak.. aku nie satu tapak tu macam samar-samar..tapi aku yakin yang aku dapat melangkah pada tapak tue..hehhee..jika aku berjaya melangkah tapak tersebut..dapat juga aku merasa konvo macam abang aku tahun ni juga insyallah...aku kena yakin pada diri nie..banyak-banyak berdoa..amin..~

ok continue story tentang apa yang berlaku hari nie..bergerak dari rumah pukul 6..mak kata dah lewat tapi sebenarnya kami on time...dan sampai kat UiTM Shah Alam..ni merupakan kali ke-2 juga aku masuk ke UiTM Shah Alam.. insyallah jika rezeki aku... akan aku sambung pengajian aku ke situ..harapan aku..huhuhu.. takkan aku je kan.. hehehhe...parking yang kami dapat dekat juga dengan dewan baru..DEWAN AGONG TUANKU CANSELOR... unik sungguh bangunannya..dan dewan ni dikatakan lebih besar daripada dewan sri budiman..(dewan konvo untuk sebelum nie...)..abah dan mak masuk ke dalam dewan dan aku bersama adik aku bertapa diluar..hahhaha...mak abah abang masuk ke dewan seawal jam 7.30pagi.. awal tak awal kena masuk..padahal upacara mula lambat..dekat pukul 8 lebih baru start..biasalah nak tunggu VIP datang..adat istiadat melayu masih dikekalkan untuk konvo di UiTM...alunan alat muzik lama didendangkan..aku suka sangat bunyi gamelan..kalaulah aku dapat sertai kumpulan macam tu (macamlah tahu ketuk gamelan macam manakan..huhuhu..serius aku katakan..duduk dekat luar dewan sungguh membosankan ditambah pula dengan kepanasan melanda..walaupun di luar taklah berapa ramai..tapi cuaca yang terik..fuh..! sungguh panas...

jadi bagi menghilangkan rasa bosan yang terlampau sangat...aku dan adik aku mengambil gambar yang pelik-pelik..bila tengok balik memang gelak sendirilah..dah kes bosan tahap maksimum..tapi best kalau ambil gambar time pagi..gambar cukup cantik dan cukup lawa...cukup cahaylah katakan...oklah dipendekkan ceritalah... habis upacara tu dekat 11 lebih... keluar je graduan-graduan dan keluarga yang masuk ke dewan..fuh...!!! sungguh ramai umat.. dah macam dekat mekah pun ada...untung-untung tak payah untuk mencari abang..mak dan abah..sebab kami tak bergerak mana pun.nak pergi mana pun..mak dan adik aku pergi beli kuntuman bunya ros sebagai tanda tahniah kepada abangku..(no bear...HARAM...!)


dan sempat juga bergambar untuk dijadikan kenangan..aku still kegilaan melanda..jadi gambar pans-panas semuanya..hahhaha..ala takpe..abang sendiri pun..huhuhu..so no HARAM...kihkih...tahniah pada abang aku sebab tamat juga degree...aku ni entah macam mana pula..harap aku dapat juga macam mana abang aku dapat sekarang...aku sentiasa jadikan abang aku sebagai pembakar semangat aku untuk kau terus berjaya seperti abang aku..lepas nie giliran aku pula..tunggulah..kihkih....next time...will be continue...^_^

No comments: