Saturday 6 November 2010

hi warna-warni

rindu sangat dengan warna...kau macam mana??ada sapa baca ko tak???huhuu..maaflah aku lama tak on9..sibuk dengan exam.. menguji minda aku exam yang baru lepas nie..aku nak mulakan dari mana yer?sebab rasanya lama sangat tak on9..hehe..aku mulakan dari lepas hantar report cik Baini..aku dah dapat pun balik report tue..sikit je aku dapat kalau nak dibandingkan dengan kawan-kawan aku yang lain..tapi masih dalam golongan A...hehe.. then report En.Am.. report tu by group.. aku group dengan Mat dan Roslee..budak pnadai dua-dua tue..banyak juga kerja yang kena buat..tapi siap juga on time..tu yang kita nak..kerja siap pada masanya...dan yang sedihnya ada satu report tak siap dan hantar pada masanya.. tapi report tu aku tak amik port pun..aku pun tak tahu kenapa aku tak amik kisah tentang report tu..sedangkan report tu penting juga untuk pointer.. aku rasa dah siaplah tue.. aku minta maaflah sebab tak ambil tahu tentang report tue..bukan sengaja aku lari tugas tapi ada sebab tertentu yang terjadi..huhu..








fasal exam acc140..nak cerita nie..memang aku study hard lah 2hari sebelum paper tersebut..siap aku buat past year sebanyak 5pastyear..memnag rajin betul aku.,.dengan harapan bolehlah score paper tue sem nie..bila masuk bilik peperiksaan tu..aku tak tengok lagi pun soalan tu..aku tulis surat kedatangan dan sebagainya..bila dah lengkap semuanya aku baru tengok kertas soalan..dengan tenang aku buka...bila buka-buka je soalan tue apa yang dijangkakan keluar semester nie..memang tak sangka betul soalan dia..waktu tu aku dah pasrah..mana taknya soalan yang masuk tu kurang aku tekankan..memang aku cakap cukup-cukup makan jela macam nie semester nie..waktu menjawap tue hampir stuck jumpa mind aku...masa betul-betul tak cukup...aku waktu tu dah redha je..hampir nak muntah juga aku waktu tu..mana taknya aku dah tak larat nak mengadap soalan tue lagi..sakit kepala betul soalannya tue..kenapalah dapat soalan sebegitu rupa..bukan aku sorang je mengeluh soalannya susah..hampir semua batch aku mengatakan soalannya terlalu susah..termasukkan juga budak-budak degree..memang tak sangka soalan macam tu sekali yang masuk..memang tawakal je..resultnya pun tawakal jerla...berdoa sajalah..








balik exam acc140..aku pergi lepaskan tension..tau apa yang aku buat??dengan tengok Igor..rindu juga dengan dia..dah berapa hari tak tengok dia dan tak bagi dia makan..aku nak sangat bela species macam Igor..tapi sapa yang nak jagakan bila aku tak de dah nanti..lagipun jaga dia lebih payah dari jaga hamster..mana taknya besar dari hamster tue..dulu dah pernah bela hamster..dah mati pun semuanya..jadi sekarang aku teringin sangat nak bela guinea pig...aku tak sempat ambil gambar Igor..tapi dia memang betul-betul comel..betina..nak tengok contohnya tak.


macam nilah color dia..comel sangt-sangat..


Igor suka makan daun pisang..first time aku tengok dia..dia macam-macam takut..yela tak kenal orang lagikan,,lagipun masih kecil lagi..kecil-kecil dia pun besar tapak tangan juga...makin lame dia makin gemuk..tuan dia geram tengok dia gemuk..tapi aku suka tengok dia gemuk..comey sangat..sebab nanti mesti lagi ramai yang boleh pegang..tuan dia ada suggest aku tempat mana boleh dapatkan guinea pig ni..harga pun okla dalam rm30..tapi tengok species jugakla...aku tak kisah species apa yang penting manja tak gigit orang...tu yang paling penting...kalau aku ada masa yang panjang memang aku dah bela..abah pun ok je..cuma mak jela..alasan mak dia senang membiak..tapi tu yang best..aku nak...huhuhu...


sebelum aku balik rumah..aku tinggal kesunyian dalam bilik...dapat cerita pun tak dapat mengembirakan hati aku..entah kenapalah dengan aku..layan cerita sampai aku tertidur..yelah duduk soranglah katakan..bertemankan bunyi binatang yang ada dekat pokok tue...macam-macam aku rasa,..huhu..hari jumaat aku balik rumah..awal juga abah datang ambil..tapi bagus juga..dapat breakfast sama diaorang..huhu..aku bawak balik separuh barang aku..banyak jugalah barang yang aku bawak balik..jadi sekarang ni aku berada di rumah...tu yang baru aku dapat on9 nie..tapi esok dah nak balik jengka..rasa cepatkan..bila dah balik nie apa lagi..study paper last.. tu lah yang patut aku buat..dan habis exam aku dah bermula praktikal..macam manalah rasa parktikal nantikan..takut juga..yela sorang-sorang..huhu..apapun kena yakin pada diri nie...

No comments: