Saturday 29 May 2010

pengalaman pertama

juru acara majlis makan malam PERSIP
pengalaman yang takkan aku lupa..pengalaman pertama aku menjadi MC rasmi berganding bersama jejaka nasyid, BASIRUN... dia tu nampak je baik tapi giler-giler juga..kihkihkih...tapi memang senang bila berganding dengan die..tak banyam kerenah..dan mudah berkomunikasi dengan dia. lagipun dia dah biada dengan orang ramai sedangkan aku baru pertama kali memegang jawatan itu..huhuhuhu...

sebelum majlis berlangung, aku dan basirun ada buat latihan sebagai persediaan malam itu.. macam-macam kekurangan juga mulanya..tapi tidak melemahkan semangat aku..aku teruskan juga..




  • gambar nie diambil secara candid dan jarak jauh oleh faizah.
  • payah juga mula-mula dapat mic dan skrip. basirun buat skrip.
  • faizah juga mengajar aku bagaimana cara bercakap sebagai juru acara.

pada malam itu,segalanya bermula....

majlis mula agak lambat sebab tak ramai lagi yang datang..tapi encik Pau dah datang lebih awal.. mana taknya,majlis dijangkakan mula pada jam 8.30malam tapi student tak ramai yang datang.yang datang awal student part1 dan part2..

kami mulakan majlis pada jam 9.00malam..aku yang mulakan majlis itu dan diikuti basirun..perjalanan yang lancar pada awalnya..dan pada pertengahan majlis kami mengalami sedikit masalh dan kami dapat mengatasinya dengan baik dan akhirnya berakhir dengan baik..

berjalan dengan baik dan kami semua gembira walaupun terdapat sedikit masalah..tapi tak apalah..itu lah pengalaman pertama kami mengendalikan majlis yang agak besar..

No comments: