Monday 31 May 2010

my cats




aku sayang sangat kucing-kucing aku..tapi lagi aku sayang hamster.takpe2..nanti aku story tentang hamster aku..sekarang nie tentang kucingku..mula-mula bela comel dengan tim..tapi aku tak sempat pun jumpa tim sebab hilang entah kemana..tapi takpelah sebab aku masih dapat melihat comel membesar..cuma comel nie betina..orang rumah kurang suka..lepas tu, mak pergi amik jinggo dekat tempat makan yang biasa kami makan..waktu mak ambik jinggo..aku takde..aku belajar...mak mesti cari yang ekor panjang..mula-mula jinggo tu buruk..yela kucing punggutlah katakan..abah mulanya tak suka jinggo sebab jinggo kucing punggut..nak ajar jinggo tu amik masa juga..tapi paling degil comel la..mana taknya buleh jer berak dan kencing ikut suka dia..kalau dah ada bekas tu,memang situlah dia akan berak..memang payah comel tue..tapi sebab comel lawa masih dibela..pernah juga mak nak buang comel tapi sebab sayang tak buang pun..kihkihkih..

COMEL yang nakal..suka bermain waktu kecik


mak memang dah banyak habis duit kerana kucing..sebab mak seorang yang penyayang terhadap kucing..tapi dalam banyak-banyak kucing, jinggo paling beruntung..sebab jinggolah satu-satunya kucing yang dihantar ke hospital..boleh tahan kos pembayarannya..yelah swastakan..tapi memang sihat lepas tue...menjadi kucing paling gemuk dan kuat makan..ish33..jinggo..

JINGGO baru lepas mandi..muka punggut tak??


macam semua dah baca post sebelum nie...comel tak hidup lama..dah sampai masa..dan waktu comel mati...aku takde..aku dekat u..memang sedih sangat waktu dapat tahu comel mati..waktu tu kesian jinggo takde kawan dah..selang berapa hari tu..Fina dapat kucing baru...dia dapat daripada kawan..comel jugak kucing tu..tapi tak lawan comel macam mana pun..yang baru tu namanya MONTEL dan CEKUT(aku yang bagi..)..dua-dua betina...tapi hidup mereka pun tak lama...tapi aku sempat tengok mereka..aku suka sangat dengan cekut..sebab warna bulu dia..die kecil lagi pun..yang montel lawa jugak..bulu die jenis gebu...tapi sedih sangat tak lama hidupnya..kematiannya tak tahu sebab apa..dengar kata mungkin sebab diracun..tapi tak tahulah..dah ketentuannya..



nie montel...bulu kembang dan gebu..fuh..~~

cekut nie kecik jer..suka mengikut MONTEL..dia mati minggu yang sama MONTEL mati


dan yang tinggal kini JINGGO yang debab lagi montel..harap die boleh lama hidup..jinggo makin hensem....dan tak dipanggil punggut lagi..kuat manja jinggo tue...Fina kerap bawak masuk bilik dan tidur sama...lagipun jinggo dah takde buat masalah bila nak membuang..tapi sekarang tgk jinggo macam sakit je matanya..harap-harap takde papelah...risau jugak kalau sakit..sebab tinggal jinggo seekor...

muka JINGGO lepas COMEL mati...

No comments: