Thursday 26 January 2012

Sepetang Di JUgrA..

Salam..
Hari ini.. abah ajak temankan pergi rumah lama di TAMAN SRI PUTRA..
ada orang nak menyewa..
alah tak payah cerita hal tu lah..hal orang dewasa..
aku bukan amik tahu sangat pun..
huhuuhuhu..
aku nak cerita lepas jumpa penyewa rumah tue..
abah ajak jalan-jalan banting..
serius aku takde mood..
bayangkanlah..panas terik ajak jalan-jalan..
memang pemalas aku nie..
tapi sebab abah yang pandu..follow jela..
nasib baik air-cond kereta sedap..sejuk jer..
huhuhu..
mula-mula pergi PANTAI MORIB..
serius aku tak nak singgah..
panas tue..habis muka aku hitam nanti..
hahahha..
maklumlah aku puteri lilin..
lagipun air tengah surut..jauh ketengah..
cancel singgah PANTAI..
abah meneruskan perjalanan..
dengan pandu pelahan..
aku memang dah agak abah akan bawak ke suatu tempat yang dah lama tak pergi..
iaitu BUKIT JUGRA...
nak berjogging memang xde maknelah..
muka aku nak jogging?? hahaha..
entah bilahlah jawapnya..
serius bila sampai ke kawasan rumah api...
memang sangat cantik pemandangannya..

bukti aku di JUGRA...Jangan memain yer..=)

cuaca cerah waktu..memang cantik kalau diambil gambar..
tapi aku tak bawak kamera..
jadi handset abah yang mahal dijadikan kamera..
okilah tue.. lawa juga..
siapa lagi modelnya kalau bukan aku..
hahahha..mana ada orang lain dah..
aku je yang ada..
so sempat juga snap beberapa keping gambar..

mestilah kena posing sikit..uhuhuh...=)

abah pun memang dah ajar aku cara bergambar..
lagipun bukit jugra nie memang cantik untuk bergambar..
rugi kalau tak singgah..
tempat yang aku ambil gambar ni juga merupakan tempat orang bermain paragliding..
ala.. yang terbang tue..
tadi aku pergi ada sorang tengah fly...
aku mulalah berangan..
kalau aku pandai fly macam orang tue mesti best..
dapat menikmati pemandangan sekeliling..
seperti burung bebas berterbangan..huhu


kalau perasan yang kat belakang aku tue macam ada bangunan..
tu MATRIK SELANGOR/BANTING
nampak dari bukit JUGRA..

permandangan di sini juga boleh nampak muara sungai dan seterusnya laut..
laut ini mengadap ke SELAT MELAKA..
tadi aku tengok banyak juga kapal yang sedang berlayar..
view hari ni sungguh baik..
boleh nampak semuanya..
jadi memang tak salah aku dan abah datang ke JUGRA..
thanks abah sebab bawak ke BUKIT JUGRA..
walaupun pada awalnya tak nak ikut..
mood nak dok rumahlah katakan..huhuhu..
"SAYANG SANGAT DEKAT ABAH"
nanti kalau CT rajin..kita pergi jogging pulak yer..
huhuhu..
masalah sekarang nie tengah malas..
hahahha..


inilah muara sungai dan terus ke laut..
dari kecil aku ke sini..
ada picture aku ketika kecil..
tapi maaf tak dapat masukkan sebab..
tak menutup aurat....=)

anak abah nie memang pantang ada kamera kan..
kalau ada DSLR..mesti lagi lama kat situ kan..
takpe..next time dah ada kamera idaman,.
kita snap banyak-banyak..
CT rela jadi model..
tanpa bayaran pun..
hanya model untuk abah je tau..
tiada untuk agensi mana-mana yer..
sebab sedar diri ini..
huhuhu...

No comments: