Sunday 23 August 2015

Seoul Garden buat pertama kali

...السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

Semalam bersamaan dengan hari sabtu (22 Ogos 2015) dengan berani dan seram sejuk, aku pergi ke Setia City Mall, Setia Alam sorang - sorang untuk date dengan member nakal aku.. Inilah akibatnya kalau rumah kami ni hujung hujung daerah.. Sorang dok area Selayang dan sorang lagi duduk Banting.. Itulah jadinya.. Nak lepak sama pun susah... Kena plan betul- betul pun selalu jugak tak jadi..jadinya kami plan malam sebelum kejadian, dengan rancang jumpa di Setia City Mall.. No bad.. Jalan sorang pun redah jelah.. Kes adik sendiri sakit kaki..jadi tak ada peneman.. Nak bawak mr.Anti Bakteria hantar rombongan kahwin..jadi orang kuatlah katakan...

Nak jadikan cerita, bila sampai je sana, memang dah tengah hari lah, perut pun macam tahu-tahu je minta makan.. Hahaha.. Ingat ingat lupa je aku dengan kedai kedai yang ada kat situ... Hahahaha.. Belum ada kesempatan nak jadi General Manager shopping mall di situ.. Tak pe.. Mungkin suatu hari nanti.. Siapa tahu kan.. Angan angan boleh jadi kenyataan.. Hahahah... Dengan rasa perut yang lapar, mencarilah kedai makan yang ada yang boleh untuk kami santap sambil lepak.. So, aku sebutlah kedai yang ada.. Jadinya dalam banyak banyak kedai, kawan aku ni ajaklah makan satu kedai yang aku sendiri tak pernah masuk pun lagi.. Maklumlah bukan tak nak masuk tapi takut tengok harga dia.. Hahaha.   Yelah dulu time belajar pun seram seram je nak masuk.. Sedangkan rata rata student dan famili yang banyak datang ke kedai ini.. Kedai ini pun sesuai sangat untuk golongan yang memang simpan perut kosong dari semalam.. Hahaah..

Dengan melangkah sambil di jemput oleh pelayan restoran tue.. Okey.. Sebelum masuk kena bayar dulu.. Kang tak bayar rugi pulak orang tue.. Kihkih.. Biasa kalau restoran ni, makan dulu baru bayar, ni tidak.. Bayar dulu baru makan..sebab makan dia boleh pilih apa saja sehingga waktu yang di tetapkan. Macam kami set yang di tawarkan waktu set tengah hari.. Kalau ikutkan harganya sekepala RM33.++ tapi total untuk berdua mencecah 81 hinggit.. Dan aku nak ucapkan banyak banyak terima kasih sahabatku.. Sebab sudi belanja aku.. Rasa macam heaven sekejap waktu tue.. Hahahaha... Baik ada makna tu..kahkahkah...






Kiteorang lepak lama jugak.. Dari pukul 12 sampai 3 lebih jugaklah.. Tu pun aku dah naik muak dengan bau2 dia.. Hahaha...
Entah berapa banyak daging aku pergi panggang ... Memang puas hati lah makan restoran ni.. Hhaha ehhh!! Lupa nak bagi tahu aku makan dekat restoran yang diberi nama Seoul Garden.. Makanan yang berkonsepkan Korean food.. Tapi halal untuk di makan walaupun bangsa yang serve tu bukan dari negara kita.. Tapi bila tengok bahagian kitchen macam orang kita.. Huhuhu... Aku suka sebabkan ada grill.. Cuma aku takut nak masuk sebabkan harga dia.. Memang kena betul2 lapar baru berbaloi untuk makan di situ..


Bukan setakat itu jer perjalanan kami..hahahah... First plan, member tu ajak tengok wayang..tapi tengok list cerita, oket fine .. Tak payah tengok.. Bosannnnn!!!! List pun bukan ke kaunternya.. Tengok website sudahlah.. Hahahaha... Apa lagi dengan rasa semangat, aku nak singgah sekali lagi kedai yang pernah aku singgah sebelum ni dengan mr.Anti Bakteria.. Tapi sebelum ni tengok je apa yang di jual.. Memang plan nak tengok lagi.. Tapi .... Bila dah masuk dalam tue.. Terus ada idea yang di bagi member aku merangkap...... Hahahaha.. Assistant aku nie.. Jeng..jeng jeng .. Assistant untuk apakah ini...

Terjebak juga akhirnya aku untuk membeli barang-barang kat situ.. Habis jugaklah 150 hinggit kat situ.. Tapi bila di kira kan balik.. Banyak dah save kat situ.. Huhuhu...

Apa pun story untuk cerita aku semalam, aku cuma nak cakap.... Aku happy bila lepak dengan sahabat aku nie... Sanggupu luangkan masa dengan aku... Sanggup belanja aku makan.. Walaupun akhirnya ada juga aku kena belikan dia barang.. Tapi tak apalah lagi banyak dia berbelanja.. Kihkihkih..

Untuk awk.....Aqilah bt Rosman...




" terima kasih awk sebab ada masa untuk saya.. Layan kerenah saya.. Layan giler saya nie.. Sebab awak jer yang tahu saya macam ne.. Walaupun awak selalu kata saya nie garang. .. Saya tak garang lah. .. Hahaha.. Saya kan kakak awak..jadi garang sikit sikit jelah.  Tak banyak mana lah... Saya nak awak tolong saya sebab awak banyak ada waktu jatuh bangun saya.. Hahaha.. Banyak kenangan kita bersama since form 2 kau...!! Awaklah mak jemah saya.. Awaklah sumber inspirasi saya tok terus asah bakat kaunselor..hahahaha.. Terima kasih yer awak..."


No comments: