Monday 13 November 2017

New LoVe

Assalamualaikum w.b.t..

Hai hai semua. Apa khabarlah hendaknya. hehehe.. saja nak share gambar terbaru aku. Okey masih lagi hidup bersama suami tersayang. Hehehehe.. Nak cakap anak dah ada ke belum jawapanya pasti belum ada lagi.. Tak baik kata belum ada rezeki sebabnya Allah berikan kami rezeki dalam bentuk yang berbeza dan kami berdua gembira memilikinya. Heheheh... So, aku nak share rezeki yang Allah berikan pada kami berdua.. HEhehehehe..

1.TAM



Let's me tell about Tam. Hahahaha.. Tak pernah terfikir pun untuk memiliki Tam nie. Tak pernah terniat pun lepas kahwin untuk dapat seekor kucing yang cukup cukup besar.. Selepas 3 ke   4 bulan kahwin, ada member story abangnya nak let go kucing. Dan salah seekor kucingnya berwarna hitam. Serius tak semua orang meminati kucing berwarna hitam dan aku salah seorang yang sangat minat dengan kucing satu color macam hitam selepas aku pernah membela Aswad (Hitam juga). Tapi pada awalnya encik suami macam tak berapa setuju untuk aku mengambil si Tam sebabkan waktu masih ada lagi Kiki (Senior) ( kucing bapa mertua). Usia kiki waktu tu dah lebih 11 tahun. Nampak uzur kalau di lihat. Tapi masih juga aku memujuk suami untuk ambil Tam. Walaupun waktu belum confirm lagi untuk aku dapatkan Tam sebabkan ada orang dah booking Tam nie. Okey nak bagi tahu TAm ni bukan diberi ya tapi di beli.. Mention sekali lagi ya, DI BELI.. Yes aku membeli dia dengan harga RM180.00 pada usia dia 3bulan (born date : 12.05.2016). Kenapa aku sanggup beli sebabkan memang nak sangatkan kucing color hitam tue,

2.KIKI




Untuk tahun 2017 pula, pernah terniat sekali untuk tambah seekor kucing lagi.. bukan apa untuk buat teman Tam (walaupun dah castration) hanya teman bermain. Sekali tu, ada kakak ni story pasal kucing kucing.. memang salah seorang peminat kucing. Sebab akak tu ada 7ekor kucing. Daripada seorang yaang penakut kucing menjadi seorang pencinta kucing. Susah sikit nak caya jugak pada awalnya tapi itulah hakikatnya. Kakak ni ada cakap Giant (bapa anglat Kiki) nak bagi kucingnya yang baru lahir bln 8 hari tu (25.08.2017). Sebab apa dia nak bagi, sebabkan dia hanya nak bela 5 ekor kucing sahaja. Selebihnya untuk diberikan pada ornag yang betul betul sayangkan kucing. Aku hanya mencuba nasib je. Dan akak tu suruh aku berikan gambar Tam untuk memujuk Giant agar lembut hati untuk berikan aku anak kucingnya.. Tapi waktu tu aku belum betul2 cakap pada suami untuk niat ambil seekor lagi.. Macam biasa suami agak keberatan pada awalnya. hahahhaha... Tapi niat aku dan kalau boleh aku nak ambil yang betina sahaja sebabkan keluarga suami sukakan kucing betina berbanding keluarga aku sukakan kucing jantan. Tapi tak kisah lah.. Dan akhirnya sampai ke hari kejadiannya akhirnya aku dapat juga memiliki kucing betina. Tapi bukan seekor waktu tu tapi 2ekor yang aku dapat lagi seekor namanya JEBAT. Mak aku yang ambil dia. nama pun Jebat tentunya dia jantankan..


Ni namanya Jebat.  Memang lawa bulunya.. Nak cakap baka apa diaorang ni sangat susah.. Lebih kepada persian. Hurmmm... aku bukan tahu sangat pasal baka baka kucing nie. Lagipun orang dah bagi tanpa bayaran yang lumanyan hanya berikan bapa angkatnya Sambal Hijau.. Hahahhahaha... Okey aku rasa pelik pada awalnya sambal Hijau tu macam mana.. Gigih juga belajar.. HAHhahahhaha.... Walaupun akhirnya bukan jadi pedas sangat pun.. HAhahhaa.. Jadi bolehlah.. 

Bela Kiki suatu yang agak mencabar jugakla sebabkan pada usia 2bulan dah jaga. memang tak bagi susu pun lebih pada makanan biskut dan ayam rebus.. Hahahhahhaha.. memang agak demand tapi untuk diaorang ni sihat.. itu lebih baikkan. Vaksin, ubat cacing dan kutu tak boleh missed sebabkan jaga kesihatan kucing dan orang dalam rumah jugak. Sebab kucing kucing aku, aku tak bawak keluar bukan mendera tapi menjaga kesihatannya. Hanya sesekali je aku akan bawak keluar. itu pun sebabkan nak bagi diaorang makan rumput. Lepas tu memang akan tangkap masukkan semula dalam rumah. So itulah kisah my new love.. Heheheheheh.. TQ


No comments: