Wednesday 25 April 2012

kembali semula

salam...

Cukup lama aku tak update warna..entah berapa bulan tidak aku menyentuhnya.. bukan kerana aku dah lupakan warna..tapi kerana kesibukan menguasai diri aku kini..aku tiada kesempatan untuk update warna..agak berhabuk habis warna aku ini.. banyak sangat story kalau nak story di dalam nie..yelah lama tak updat kan.. tapi harus ke cerita?? tak payahlah.. yang penting aku tenang dengan hidup aku yang sekarang nie walaupun kesibukan belajar aku tak dapat aku elakkan..semester ini aku kena buat yang terbaik..aku kena tebus semula kesilapan aku pada semester sebelum ini.. aku tak boleh bergantung pada sesiapa pun..aku harus bergerak sendiri.. itu yang patut aku lakukan daripada dulu..bukan mengikut rentak orang lain walhal diri sendiri tidak mampu untk melakukannya.. Insyallah dengan izinNYA kali ini aku akan cuba buktikan...kena lebih bersemangat daripada sebelum nie..

Aku tak boleh melihat kebelakang lagi walaupun adakalanya harus aku melihatnya untuk aku muhasabah diri aku ni untuk menjadi insan nyang berguna dimasa akan datang.. semua ini tak boleh aku tunduk lagi.. aku harus bangun dengan pegangan yang lebih kukuh.. itu yang layaknya aku katakan pada diri aku yang sering alpa tentang kesenangan diri.. perlu juga aku merasaksan kesusahan untuk mematangkan aku.. banyak juga perkara yang aku lakukan kini lebih berfikiran matang berbanding sebelum nie..pengalaman yang telah banyak aku lalui pada masa lalu banyak memberikan aku impak pada masa kini.. tapi aku tak pernah menyesal akan kesilapan aku pada masa lalu..kerana tidak kerana masa lalu, tidak aku berdiri dimana sedang aku berada.. segala kenangan yang aku lalui dahulu terlalu banyak menyedarkan aku dan membuka mataku akan kehidupan yang sebenarnya...

Persahabatan yang aku jalinkan kini cukup buat aku gembira dan tenang dalam menghadapinya... aku bersyukur memiliki teman-teman yang cukup baik..tidak pernah aku memiliki teman sebaiknya.. kebaikannya membuat aku adakala merasakan diri aku ini begitu kerdil dibuatnya.. masih layak lagi insan seperti aku memiliki teman sebaiknya.. bersyukurnya aku pada ILAHI mempertemukan aku dengan sebuah persahabatan yang aku yakin inilah persahabatan yang ikhlas..berkawan keranaNYA.. tiada yang patut dirisaukan..kerana segalanya tidak lebih dariNYA...

aku rasa buat masa ini biarkan aku berhenti di sini dulu..idea aku cukup setakat tu saja..tak sampai selebihnya..nantilah..banyak lagi yang harus aku fikirkan..sekian..


No comments: