Tuesday 27 December 2011

Sebuah Pagi yang Indah

Salam..

Pagi ini terjaga dari mimpi yang lena..
aku melihat sinaran yang cukup bersinar
terpancar dimataku sayu..
aku menyapa ia dengan penuh kelembutan..
aku membuka sebesar tapak tanganku menerima
keindahan pagi ini..

Pagi yang indah..
kau sentiasa memberikan aku 
sebuah sinar yang sentiasa 
halus aku rasakan..
tanpa rasa peritnya..
sedikit pun tidak aku 
sedih melihat pagi itu indah..
kicauan burung pagi..
menyanyikan lagu syahdu buatku
yang sedang aku leka..

Langit kebiruan yang mula kelihatan..
memberikan permulaan cerita dalam kehidupan..
setiap garisan yang tercipta..
setiap itu garisan cerita mula terpancar..
aku memulakan sebuah cerita kehidupan
pada kebiruan yanga amat tenang warnanya..
jika pelangi itu hadir..
ialah warna-warni dalam kehidupan ini..
tiada pengakhiran cerita jika tiada permulaanya..
akan ku mulakan cerita ini tanpa tiada akhirnya..
yang entah bila kesudahannya..
terima kasih pada semuanya..
^_^


No comments: